Inlägg från: Anonym (grandwolf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (grandwolf)

Varför inte donera lite ägg?!

Siskussionen dyker ju upp lite nu o då i fl. Frågan är inte så enkel som att "sonera lite ägg" ... man skall gå igenom en för många tuff hormonreglering, göra ett äggplockningsingrepp och sedan leva med att man har en eller flera genetiska avkommor som man inte vet något om .... kan jämställas med att adoptera tycker jag och den dag barnet uppdagar att det är fött av "fel" mamma så kommer frågorna som skall besvaras ....

• Anonym (grandwolf)
    Irma01 skrev 2010-12-28 21:39:27 följande:
    Nej, de är ingen rättighet. Därför är världen så väl gjort att många som får barn misshandlar de och tar inte alls ansvar för dem. Men visst, med ditt tänkesätt skulle samhället aldrig komma framåt.

Jag menar det finns ju dödliga sjukdomar. Så är det bara, varför ska man försöka bota dem???
    Det finns krig, varför ska man försöka medla?

Att du inte vill är en sak och det ska respekteras. Men att häva ur sig att "sånt är livet" är igen en total brist på empati. 
    Fast det jag kan hålla med om är att sådana här trådar lätt hamnar i vuxnas "rätt" till barn - medan barnet och barnets rättigheter (till sitt genetiska ursprung tex) lätt hamnar i bakgrunden ...
Svar på tråden Varför inte donera lite ägg?!