• Mumlan74

Varför inte donera lite ägg?!

Innan jag själv var i ivf-cirkusen hade jag inte ens funderat över det här med att donera ägg. Men nu känner jag att om jag hade ägg så det räckte skulle jag lätt dela med mig! Nu har jag väldigt få ägg, så det går inte. Jag är oerhört tacksam mot de kvinnor som faktiskt donerar. Hoppas än så länge på att få barn med egna ägg, men går det inte är äd ett självklart alternativ för oss.

• Mumlan74

#417: Hm. Sätta in för många embryon? Var har du fått det ifrån? Det är inte tillåtet att sätta in fler än två embryon i Sverige. Och det görs bara i de fall där det inte finns något toppembryo. Har du ett toppembryo så sätts bara det in, har du två embryon som är halvbra kan de sättas in - OM de blivande föräldrarna har godkänt det.

Man informerar om möjligheterna att det kan bli en tvillinggraviditet och vilka risker som finns med det.

Lite OT. Sorry.

• Mumlan74

villsågärna: Åh. då är det ännu strängare regler än vid "vanlig" ivf. Tack för infon. :0) men varför är det så? det måste ju hända att det inte blir något toppembryo vid en ÄD också, men ett par som är ok?

• Mumlan74

TS: Du ska ha en stor eloge för att du startade tråden och puffade för ett viktigt ämne. Jag har lärt mig flera nya saker om ÄD.

Jag har full förståelse för om man tvekar inför att gå igenom hormonbehandlingarna innan en ÄD. Och full respekt för om man inte vill alls. Det står ju var och en fritt.
    Men jag tappar verkligen hakan inför den brist på empati som vissa "motståndare" visar upp... Om ni nu inte tycker att ÄD är en bra grej så kanske inte den här tråden i - som flera har sagt - känsliga rummet - är bästa stället att demonstrera de åsikterna i.

kram till alla er som kämpar.

Svar på tråden Varför inte donera lite ägg?!