• aifo

PCO Amning

Hej,
    jag har hört från många håll och inklusive mig själv att pco kvinnor har svårt att få mjölk.
    Jag fick inte mer änn 15ml, även om jag pumpade och ammade som en galning. Min syster hade samma problem. Men när man frågar barnorskerna om det har ett sammanhang skakar de oförstående som man är dum i huvet.
    Är det några som har eller haft de problemen?

• Svar på tråden PCO Amning
  • aifo
    dragonesse skrev 2010-12-28 08:18:24 följande:

Hej! Vad glad jag blir att du skriver om detta! Det är inget jag har hört förut, men jag har pco och jag hade svårt att få mjölk, jag fick max ut 20 ml när jag pumpade! Jag trodde att det kanske berodde på stress, då både förlossning och första tiden för vår son var väldigt jobbig (han fick ligga på intensiven i en vecka), men då har det kanske andra orsaker.... Har du läst nåt på nätet om detta eller bara hört från andra med pco?

Jag har hört från andra med pco och från nätet. :)
  • aifo
    mullemuppan skrev 2010-12-28 08:25:49 följande:
    Kanske är jag då undantaget som bekräftar regeln, jag hade hur mycket mjölk som helst och hade lätt kunnat amma tvillingar...
    Nej alla pco verkar inte få den bivekningen, både min mor (4 barn jag är tvilling) hade inga problem, även min kusin som fick tvillingar hade inte heller något problem. Men däremot flera andra kvinnor med pco i min närhet har haft svårt. Det verkar vara väldigt inviduellt men det är väll symtomerna för pco också?
Svar på tråden PCO Amning