• Curious

När började ditt barn krypa?

Min dotter är nu drygt 9 månader och är den enda av alla de jämngamla barn vi träffar regelbundet som fortfarande inte kryper eller ålar sig fram. De flesta av de andra barnen har krupit eller ålat sig fram i ett par månader nu men hon gör varken eller.  Jag vet självklart att hennes utveckling måste få ta sin tid men jag är lite nyfiken på när era barn började ta sig fram på egen hand.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började ditt barn krypa?
  • Jkpg Deluxe
    Jkpg Deluxe skrev 2010-12-28 18:09:00 följande:
    började krypa vid 11 mån 
    gick vid 8,5 mån 
    Gick alltså vid 8,5-9 mån, ålade FRAMÅT vid närmare 10 mån, kröp överraskande nog vid 11 mån....helt utan "förvarning"
  • Curious
    Jkpg Deluxe skrev 2010-12-28 19:06:12 följande:
    Gick alltså vid 8,5-9 mån, ålade FRAMÅT vid närmare 10 mån, kröp överraskande nog vid 11 mån....helt utan "förvarning"
    Han/hon gjorde det lite i omvänd ordning då med andra ord :)
  • 010306

Äldsta var 12 mån ( hon ålade fram innan ) de andra 2 var 8 månader

• Mary Jo

Min tjej kryper inte riktigt. Hon hasar sig fram på rumpan men kan krypa på knäna men verkar inte föredra det.. Men jag kallar hennes hasande för krypa :) Hon var iaf 9 månader när hon började krypa. Ålade inte innan.

• slangbella

Han kröp när han var 7 månader.

(¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • sofiaolivia

Kröp vid 5½ mån och nu går hon (9 mån) och det är full fart hemma... Hade gärna haft henne krypandes ett tag till:P

• Snabeldrake

Ålade vid sju månader, kröp och gick utmed möbler vid 8 månader. Går inte än utan stöd. Måste hålla liiiite lite i något. Håller inte mycket, behöver i stort sett bara nudda hans hand så går han själv ... Obestämd

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • Snabeldrake

13 månader nu.

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • Lussekatten87

Röstade enligt mitt första barns utveckling: 7 månader.
    Mitt andra barn kröp vid 8,5 mån,eller rättare sagt hon hasade sig fram på magen! "Kröp på riktigt" när hon var 9-10 månader.
    Hon hade svår lunginflammation när hon var 6 månader och då stannade hon bokstavligen i växten,en dipp i kurvan :(  så gjorde även hennes utveckling.Därför blev hon lite senare än andra med att krypa.

Svar på tråden När började ditt barn krypa?