Inlägg från: MissEllie |Visa alla inlägg
  • MissEllie

Ni som ger Lemolac...

Ett tips är att byta till NAN1. H.A! Visst, den kostar 83kronor för 4l men vi märkte så stor skillnad på vår lilla tjej, speciellt från Lemolacen, tyckte hon blev hungrig för fort och att det gick åt så mycket.

Numera äter hon var 4-5.5h timmar åt gången istället för 2-3. HA och en liten skvätt Lactolus då och då har gjort susen. 

• MissEllie

Den finns i alla större matvarubutiker och är från NAN som sagt. Vitt paket.

Har du testat vanlig NAN till henne? Vår tjej klarade inte alls av Semper nämligen och blev bättre med NAN men inte bra.

Men vi kör också på Sempers magdroppar (5 droppar/dag) och jag tror att helheten har hjälpt henne. Nu sover hon på nätterna och som sagt, det går mycket längre tid mellan målen. Pratade med BVC om det och de hade hört flera som fått hungriga bebisar av just Lemolac, men ingen visste direkt varför. 

• MissEllie

Stackars liten, det var samma med vår tjej. Vi besökte också barnakuten för att kolla upp det.

Som sagt, testa! Det har hjälpt oss något otroligt. 

• MissEllie

Nej, lemolac har citronsyra medan Nan HA har bifidusvi.

• MissEllie

Oj min iPhone krånglade bifidus i ska det stå.

• MissEllie

Köpt den både på Coop, Ica och citygross. Så min erfarenhet är att allA vanliga butiker har den. Kostar 83kr och ger 4,6 liter.

Svar på tråden Ni som ger Lemolac...