Inlägg från: Vintergäck |Visa alla inlägg
  • Vintergäck

Tips på matlådor/matsäck som inte behöver värmas?

Jag behöver fixa matsäck/matlådor nu ett tag, som inte behöver värmas. ska räcka hela dagar så det funkar inte med bara mackor. Har ni några idéer?

Har hittills gjort:
    Potatissallad och veg köttbullar
    Kalla pannkakor
    Vaniljris (typ ris ala malta)
    Termos med soppa i.

och så tagit med mackor, frukt m.m. att bättra på med.

Har ni fler idéer?

• Svar på tråden Tips på matlådor/matsäck som inte behöver värmas?
  • Vintergäck
    Snöviolen skrev 2010-12-28 23:13:45 följande:
    En vegetarisk burrito.
    Såg supergott ut!!
  • Vintergäck
    Snabeldrake skrev 2010-12-28 21:19:05 följande:
    Rostbiff och potatissallad är också gott... Men äter du kött TS? Tänkte eftersom det står veg. köttbullar i ditt inlägg.

Uppmärksamt! Och slarvigt av mig.. Såhär är det. Mannen har med sig matlådorna, men det är oftast jag som fixar maten och smidigast är om jag kan äta ungefär samma mat här hemma så att jag slipper laga helt egen mat till mig. Han äter kött och jag är vegetarian, men han gillar vegetarisk mat också och ofta gör jag vegetariskt till honom för att jag är mer van att laga det och det finns mer vegokäk hemma och sådär. Men tips på kötträtter är helt ok - kyckling byts ju lätt mot quarn till mig eller korv till sojakorv och sådär. Och han äter som sagt kött, så rostbiff och annat sånt som är gott kallt är bra att få tips om. Jag har rätt dålig koll på kött eftersom jag  stort sett alltid varit vegetarian.

Tack så jättemycket för alla tips hittills. Vi har en o en halv arbetsvecka kvar med detta system. Sen ska vi ha normala matvanor igen :)

• Vintergäck

Fler tips?

Kokt ägg har vi kommit på också att man kan ha med för att bättra på. Det är rätt mättande! 

Svar på tråden Tips på matlådor/matsäck som inte behöver värmas?