• trollunge22

är jag normal som gör detta???

Hej

Jag och min flickvän har varit tillsammans i snart 8 månader.

Jag vet att jag har ett problem, jag kollar hennes mail, sms, ja,  you name it.
    Jag litar på henne till 100% och älskar henne mest av allt på denna jord men vet inte varför jag gör detta... kanske är det för att hon har haft fler pojkvänner än vad jag har haft men jag vet inte. 

Hur kan jag sluta för jag vill inte fortsätta och är det normalt att bete sig såhär? varför gör jag det och varför kan jag inte sluta?

• Svar på tråden är jag normal som gör detta???
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det kan vara så att du kollar för att du är orolig att du inte skall räcka till för henne. Du behöver nog värdera upp dig själv och tänka positiva tankar om dig och om er. Det har faktiskt inte hänt något, ni är tillsammans och har valt varandra. Du älskar henne och därför är du orolig att förlora henne. Det är ganska vanligt. När man värderar något väldigt högt inser man att man kan förlora det. Det blir ett problem om du blir mycket upptagen av detta och du inte kan sluta med det. Intala dig själv att du kan lita på henne och att du är värd hennes kärlek. Varje gång dina negativa tankar kommer så ta emot dem och erkänn att de finns men säg till dig själv att det bara är tankar och ingen sanning. Om det blir svårt för dig på egen hand, sök hjälp i form av någon att prata med!
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden är jag normal som gör detta???