Inlägg från: K med lilla E |Visa alla inlägg
  • K med lilla E

Mensen kommer förstöra min semester! Hjälp mig!

CykloF kan du köpa receptfritt på apoteket, men man får äta ganska många tabl innan blödningen avtar (tycker jag i alla fall). Hade jag varit som du så hade jag börjat med p-pillren och ätit dem nu och tills efter resan och sedan slutat med dem. Jag har också haft superjobbiga mensblödningar i alla år men haft hormonspiral i ca 15 år och min mens har under dessa år varit helt borta.

• K med lilla E

Minipiller kanske inte fungerar, men när jag åt vanliga p-piller (för många år sedan) och ville förskjuta mensen så fortsatte jag bara att äta pillren tills jag t ex kommit hem från en resa. Då kom mensen då istället. Men med minipiller vet jag inte hur det funkar.

• K med lilla E
    Anonym (Fröken Röd) skrev 2010-12-29 11:35:25 följande:
    Hur kommer man i kontakt med en läkare som kan skriva ut detta då? Måste man ringa och boka en tid? Eller sätter man sig typ på akuten eller liknande? Jag har aldrig sökt vård i vuxen ålder och inte heller för mina barn så jag vet inte ens hur det går till, känner mig lite handikappad måste jag erkänna! :S
    Men det måste väl finnas en vårdcentral i närheten där du bor? Du skall absolut inte åka till någon akutmottagning, där hjälper de dig inte.
Svar på tråden Mensen kommer förstöra min semester! Hjälp mig!