• Thailand2011

Här samlas vi som funderar på/har haft bröllops ceremoni i Thailand! Dela med dig av dina tips!!

Vi har tänkt att gifta oss borgerligt hemma, och sedan ha en ceremoni i Thailand.
    Har lite mailkontakt med olika bolag, men det verkar vara extremt dyrt för det man får!!

Hur har ni gjort?? Vilka bolag använde ni er av? Vad blev priset?

Alla erfarenheter är välkomna!!!

• Svar på tråden Här samlas vi som funderar på/har haft bröllops ceremoni i Thailand! Dela med dig av dina tips!!
  • benjamin 040722

Jag hittade

Vi kommer gifta oss på Koh Samui den 9 januari. Jag har själv letat fram någon som anordnar bröllop. Först blev det Big John, allt var klart (nästan) men efter mkt mail kontakt och dåligt med svar från dem så valde jag att leta vidare. Nu har vi bestämt oss för att viga oss och även bo på Villa nalinnadda. Vi har åkt förbi där med bil och det ser underbart ut! Litet och mysigt, det passar oss perfekt. Det blev visserligen dyrare än på förra stället, men servicen går inte att jämföra! När man ska gifta sig i ett annat land vill iaf jag att ALLT ska fungera och att nästan allt ska vara klart innan man åker. Inte att det ska ta över 2 månader att få ett svar på en fråga... det känns oseriöst.

totalt med mat för 8 vuxna och 2 barn (5 rätters meny, vin, tårta och soft drinks) , fotograf en timme, cermoni, bröllopsbukett till mig och dottern samt 4 "light up", kommer bröllopet kosta ca 9000 kr. Bröllopet blir inte lagligt i Sverige det fixade vi innan vi åkte hemifrån. Med make up, hår och naglar får du lägga till 5000 bath. Jag väljer att ordna det på egen hand.

Vi väljer att bo på hotellet och har fått ett pris på 4800bath/natt då ingår bla. frukost, en behandling/rum/dag utflykter, jaccuzzi på balkongen =)

• The Luckiest

sea and sand events i phuket hade vi =) hade världens finaste dag/kväll.. Berätta gärna vad du undrar så ska jag svara så gott jag kan. Vi gifte oss i dec 08.
    Lycka till!

• Thailand2011

Åh vad bra att du hitade!!!! =)
    Hoppas fler hittar hit!!

Vad tråkigt att det inte löste sig med det första bolaget. Har ni ordnat allt själva nu eller det är något bolag som ligger bakom all planering nu också eller?

Vi har ju bokat hela resan genom Fritidsresor och jag har mailat hotellen för att se om dom har någon wedding service där. Inväntar svar...

Har varit i kontakt med Le Moet Weddings också, men dom ska pka till Sverige när vi är där så det "sket" sig.
    Har även kontaktat Thai Wedding och ska se vad dom kan ge oss för lägsta pris. Paradise Wedding har jag också kollat med och inväntar svar! =)

Vi vill ha det ruskigt enkelt. Ska vara ett hemligt bröllop med bara oss två och vår dotter. Endast någon som håller i ceremonin, lite musik på CD, lite blommor på stranden och lite skumpa...
    Efteråt tänkte vi äta på restaurang själva.
    Jag funderar också på att köpa blommor själv och ordna en liten bukett, samt göra hår och make up själv...
    Jag kan itne tycka att det kan bli så dyrt, men de priser jag fått hittils är runt 15 000 SEK i alla fall.... O det tycker jag är ruskigt mycket pengar för det lilla vi vill ha!

Håller tummarna för att det löser sig!

Har ni varit i Thailand tidigare?

• benjamin 040722

Det är en som hjälper oss med allt. Bara håret och det jag ska ordna själv, för att få ner kostnaden lite. ska ändå inte ha ngn uppsättning och vill inte vara så sminkad.

Ja 15000 låter dyrt. Vi betalar bra mkt mindre och då ingår det juh mat för 10 pers samt fotograf oxå, vilket är dem dyrare kostnaderna.

Vi har nu varit i Thailand i  2 , 5 veckor och har 5 veckor kvar =)

Jag har varit här tidigare men då själv.

Var i Thailand kommer ni vara?

• Thailand2011

The Luckiest: Det låter som ni hade det bra! =) Var gifte ni er någonstans? Många gäster, vad kostade det? (om du vill svara alltså)  =)

Benjamin040722: Har nu fått ett nytt pris på en enklare ceremoni från Thai Wedding för 20000TBH. Mer lagom! Och då ingår ändå transfer, utsmyckning på stranden (enkel), brudbukett, champagne, fotograf, musik och håruppsättning. Det tycker jag låter mer lovande.... Verkar som att priset har att göra med vilken strand man väljer. Detta var Phuket Beach. Vet ni var det är och HUR det är framförallt?

Vi ska två veckor till Khao Lak, en vecka till Ao Nang och en vecka till Kata. Läääängtar!!! =)

• Tatten

Thailand2011:

Thai Wedding verkade ju ha bra priser, vad har dom för länkadress? hittar inte när jag googlar. 
    Vi har oxå tänkt oss något enkelt på stranden så tänkte fråga vad vi kan få för priser.

Svar på tråden Här samlas vi som funderar på/har haft bröllops ceremoni i Thailand! Dela med dig av dina tips!!