Restaurangfolk - vad står PM för?
Jag kan tänka mig 10-tals olika förkortningar för PM men vad står det för inom restaurangvärlden?
tack för svar.
Jag kan tänka mig 10-tals olika förkortningar för PM men vad står det för inom restaurangvärlden?
tack för svar.
"En promemoria (en eller ett PM), latin ”för minnet”, är ett kortfattat dokument som utgör minnesanteckningar eller en redogörelse för ett avgränsat ämne. Promemoria är ett samlingsnamn för förslag, instruktioner, referat, rapporter, utredningar, yttranden, mm"
Kanske kan det vara små anteckningar i köket för vad som beställts? :) Enda jag kan komma på haha :p
...annaN personal... ska det ju stå.
Det skulle kunna vara så enkelt som personal mat. Lappar med beställningar kallas väl för bongar (en bong, flera bongar?)?
Tack men det var ngt annat jag var ute efter..
Har hört det men kommer bara inte på, så irriterande!
Det var ngt specifikt för restaurangbranschen, alltså inget vedertaget begrepp.
privat middag? Ärligt står det still just nu men kan du säga lite mer i vilket samband det används el så?
På menyn kanske?
Hrm.. jag vet faktiskt inte mer specifikt vilket sammanhang det används i men det känns vagt bekant att det kan ha ngt med meny att göra.
Sjukt irriterande (meningen är väl att jag ska veta detta då mitt företag levererar till restauranger... får väl ge upp och fråga en kollega om jagIngn annan inte kommer på det snart)
Tack för era förslag