• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • Onkel Anneli

Jag är ganska säker men jag väntar en månad så får vi se :) Avslaget har försvunnit sen 2 veckor tillbaka och detta va färskt blod- men som sagt, vi får la se

• LokesMammi
    Onkel Anneli skrev 2011-02-03 14:05:11 följande:
    Och sist men inte minst så har jag fått mens igen! Helammar och får den 6 veckor efter förlossning, tack för den televerket.

Tänkte oxå försöka ha lite vuxentid med min sambo när mensen är slut, är liiiiite nervös för det. Sist hade de sytt lite konstigt så jag hade jätte ont 6 månader efter förlossning varje gång vi hade sex men sen släppte det- tydligen rätt vanligt och åtgärdas med en lätt operation om det förtfarande gör ont efter 6 månader...

Hur ser ni på sex nu efter? Är ni sugna alls? Nervösa? eller har ni redan gjort slag i saken?
    När slutar avslaget? Min plutt är tre veckor o det är knappt ngt alls i bindan nu. Eller kommer det mera snart? =) När kan man ha vuxenmys igen? Man ska iaf vänta 4 veckor har jag hört. Men sen då? När vet man att stygnen lossnat? Är fortfarande öm känner jag om jag särar för mkt! =)
    Är såååå sugen, men svårt när plutten sover mellan oss i sängen! =)
    Loke 11/1-2011
  • brommamaria

Jag blödde i 3 veckor, blev brunt nästan på en gång, men efter några dagar utan nåt som kom plötsligt rött blod... men men, det ska tydligen inte vara mens... efter en vecka försvann det också, väntar och ser om det är över nu... har ju gått en månad sen förlossningen

• tjötas
    Onkel Anneli skrev 2011-02-03 14:00:22 följande:
    Jadu betania igår fick jag massa ögonkontakt och en hel del ljud med haha, vet inte varför jag e så nojig denna gången!

Nu är Dop bokat till den 26 Mars, inbjudningskorten är beställda- känns gott.

Ska ni döpa?
    Vi barnvälsignar våra barn, är troende och med i pingstkyrkan. Där har man vuxendop sen (de som vill alltså) så "bara" barnvälsignelse nu. Samma sak, fast utan vatten . Kalas blir det efter men vi har inte bokat än! Kanske i maj-juni eller nåt.
    Hur ser ni på sex nu efter? Är ni sugna alls? Nervösa? eller har ni redan gjort slag i saken?
    Inget sex än, känner mig dock inte så rädd som efter förra gången, då var jag också klantigt sydd och har fortfarande vissa små grejer som "nyps" ibland. Däremot vill jag inte ha sex förrän spiral är på plats, alldeles för rädd för att bli gravid igen även om risken är minimal!
    LokesMammi skrev 2011-02-03 19:48:43 följande:
    När slutar avslaget? Min plutt är tre veckor o det är knappt ngt alls i bindan nu. Eller kommer det mera snart? =) När kan man ha vuxenmys igen? Man ska iaf vänta 4 veckor har jag hört. Men sen då? När vet man att stygnen lossnat? Är fortfarande öm känner jag om jag särar för mkt! =)
    Är såååå sugen, men svårt när plutten sover mellan oss i sängen! =)
    Du kan ha sex å fort du vill men om du fortfarande har avslag ska ni använda kondom pga infektionsrisken. Stygnen har garanterat lossnat nu men bara du kan känna efter om det känns obehagligt eller ej. Bebisen kan väl ligga i sin egen säng en stund! hela natten tar det ju inte
  • Mysmamma70
    Och sist men inte minst så har jag fått mens igen! Helammar och får den 6 veckor efter förlossning, tack för den televerket.

Tänkte oxå försöka ha lite vuxentid med min sambo när mensen är slut, är liiiiite nervös för det. Sist hade de sytt lite konstigt så jag hade jätte ont 6 månader efter förlossning varje gång vi hade sex men sen släppte det- tydligen rätt vanligt och åtgärdas med en lätt operation om det förtfarande gör ont efter 6 månader...

Samma här Mensen kom igår och Cornelia är sex veckor!

Vi har haft sex i några veckor, men skyddat oss med kondom eftersom mitt avslag inte varit över än. Jag fick inga bristningar och hade bara två krystvärkar så jag kände mig ganska oförstörd i underlivet denna gång.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Onkel Anneli
    Mysmamma70 skrev 2011-02-04 14:00:09 följande:
    Samma här Mensen kom igår och Cornelia är sex veckor!

Vi har haft sex i några veckor, men skyddat oss med kondom eftersom mitt avslag inte varit över än. Jag fick inga bristningar och hade bara två krystvärkar så jag kände mig ganska oförstörd i underlivet denna gång.
    ojojoj ingen vila där inte :) haha
  • Mysmamma70
    Onkel Anneli skrev 2011-02-04 14:58:38 följande:
    ojojoj ingen vila där inte :) haha
    Hehe, nä - vi är ju fortfarande nykära
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • tjötas

Jag har inte varit sugen än, det hänger nån på mitt bröst typ dygnet runt så jag vill mest ha min kropp ifred och sova när jag kan . Men det kommer ju igång förr eller senare, vi stressar inte, det gick ju bra sist också.

• Onkel Anneli
    Mysmamma70 skrev 2011-02-04 15:04:30 följande:
    Hehe, nä - vi är ju fortfarande nykära
    hur länge har ni varit ihop då? vi är inne på 12:e året
Svar på tråden Fortsättning följer