Inlägg från: Isabelle 981 |Visa alla inlägg
  • Isabelle 981

Min katt är Fet..Hjälp!!!

Hej jag vädjar oxå om hjälp helt förtvivlad.

Kastrerade min honkatt (ca 2 år gammal) i mars hon har rusat e vikt sen dess å är super tjock, jag har även två små tjejor (spänstiga super smala nästan magra men lika gamla av annan ras)   
    tjockisen är ohälsosamt stor så jag fick rekomendation av veterinär att ge dom mat portions vis morgon och kväll (dvs 2ggr/dag) de äter alla * Hills * för vuxna men tjockisen snor småttingarnas mat när man vänder bort blicken även om dom har varsin skål!!!! och småtjejorna blir bara hungriga och magrare, så jag fick ångest å lät torrmaten stå framme jämt å då spurtade tjockisen igen!!!  nu e jag helt villrådig! Älskar mina katter vet inte vad jag ska göra vill inte kastrera smala tjejerna för jag gillar inte personlighets förändringen jag såg hos hon jag kastrerat...i övrigt funkar det super... 

ps.  dom får bara hills (adult) i små doser (vet rek storlek 1 kiwi/ en näve ca morgon och kväll per katt) ibland ca var 4e dag kokar jag torsk eller steker stömming å ger dom som extra ....(blöt mat kan dom inte äta blir dåliga/pruttiga  i magen)  

tips uppskattas! 

Svar på tråden Min katt är Fet..Hjälp!!!