• ramsylina

i vad dricker större barn välling?

min kille är två år och dricker ortfarande välling, framför allt på kvällen men ibland även när han vaknar. Har dock börjat fundera på om han inte egentligen är lite stor för nappflaskan, ibland vill han ha påfyllning för att det inte ryms tillräckligt (vi brukar göra 250 ml) och jag tycker nappflaskhålet känns lite litet...
    Har funderat på också om man kanske skulle gå över till en tjockare välling, just för att han ibland vill ha mer så bebisvällingen kanske inte är så mättande längre, och då blir det väl ännu svårare att suga ur en tjockare variant ur det lilla hålet.

Hur gör ni andra som har lite äldre barn som dricker välling? Ska man ge det i en mugg? Tips?

• Svar på tråden i vad dricker större barn välling?
  • Diablo

En vanlig mugg fungerar jättebra!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Åsa Ros

pipmugg är väl ett bra alternativ med... kanske

• MizzTez

När min dotter blev kring två år så fick hon välling i mugg på morgonen när hon vaknade och kvällen innan hon skulle sova. Med smörgås till då. Gav inte åt henne i sängen nå mer då.

• Majan78

Vår son är snart 4 och dricker fortfarande välling i flaska. Det får han fortsätta med så länge han vill... han äter en flaska på kvällen. Det finns större flaskor som rymmer 300 ml.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • MIC

Vår pojke på 2 ½ får i flaska fortfarande. Har lite samma funderingar men han gillar sin flaska och finns det pipmuggar som funkar bra för välling?

Isak - min solstråle - 080701
  • LinnIvan

Min son som yller 5 snart äter fortfarande i flaska morgon o kväll.

• ramsylina

vad ger ni era barn för väling då? än så länge får vår kille sån nestle-välling från 12 månader för han vägrar dricka välling med smak i vilket det är i alla vällingar för äldre åldrar som jag har sett.. har funderat på "vuxenvälling" men vet inte om det är för tungt för en tvåårings mage?

• LinnIvan

Fullkornsvälling från 12 mån. Han vill inte heller ha nån annan.

• Elli77

Mina barn dricker numera 1,5-årsvälling (fullkorn - ingen smak - tror det är Nestles). Lillkillen föredrar flaska (och det är inget litet drickshål numera då alla napparna är söndersugna, köper vi nya får vi skära sönder dem lite för han blir vansinnig om han måste suga för hårt). Min stora tjej (4 år) dricker ur pipmugg. Det har hon alltid gjort. 

Vi gav alltid 8 månadersvälling innan (fram tills för några månader sedan). Råkade fastna för den helt enkelt och stora tjejen protesterade innan när vi bytte. Tycker mig märka att de håller sig mätta längre på den nya vällingen... 

• Flygandemattan

Vår dotter blir snart 2 och dricker i nappflaska, hon vägrar hålla och dricka själv utan hon ska ligga i min famn som hon gjorde när hon var spädbarn och fick ersättning- liiite tungt nu men ack så mysigt! hon dricker Nestle välling för 24 mån äpple och banan. Jag har svårt att se hur hon skulle vänja sig vid att dricka ur kopp eller mugg.

Svar på tråden i vad dricker större barn välling?