• Sofiaochjonas

Wii

Någon som vet hur man koppar en andra dosa till en wii? Vi får det inte att funka till donkey kong nämligen..På super mario är det ju bara att fixa när man väl startar spelet men det går inte här. Någon som vet hur man gör?

• Svar på tråden Wii
  • Finesse

Koppar?

När vi byter spel så funkar dosorna direkt.. 

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Sofiaochjonas
    Finesse skrev 2010-12-29 20:46:07 följande:
    Koppar?

När vi byter spel så funkar dosorna direkt.. 
    Alltså när vi trycker in på 2 player, så står det bara "please connect players 2s remote" eller något i den stilen. Och det vet vi inte hur vi gör :/
  • Finesse
    Sofiaochjonas skrev 2010-12-29 20:51:17 följande:
    Alltså när vi trycker in på 2 player, så står det bara "please connect players 2s remote" eller något i den stilen. Och det vet vi inte hur vi gör :/
    Lyser den då blått? alltså siffran 2?
  • Doktorn

Funkar båda dosorna till andra spel då?

Det brukar stå något i stil med "Press A and B buttons on player 2 remote to activate. i vissa spel.  Då gör man ju förstås som det står för att aktivera den, men förutsättnignen är att kontroll 2 fungerar.  (Dvs är hoplänkad med Wii-konsollen - det står i manualen hur man gör - och har fungerande batterier)

Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Meus Veritas

Tryck på home knappen på dosan. Sen klickar ni på reconnect och trycker sedan in 1 och 2 samtidigt på båda dosorna ni vill koppla in så kommer ni ha två fungerande. Hoppas du förstod hur jag menade

• Sofiaochjonas
    Finesse skrev 2010-12-29 20:52:41 följande:
    Lyser den då blått? alltså siffran 2?
    Hum, nej. Allt är i samma färg. Och vi har prövat att hålla in 1 och 2 samtidigt och rikta mot sändaren, som man gör när man ska spela super mario för att connecta player nr 2, men det funkar inte.
  • Sofiaochjonas
    Meus Veritas skrev 2010-12-29 20:54:29 följande:
    Tryck på home knappen på dosan. Sen klickar ni på reconnect och trycker sedan in 1 och 2 samtidigt på båda dosorna ni vill koppla in så kommer ni ha två fungerande. Hoppas du förstod hur jag menade
    Vi prövade det, tror jag. Men ska pröva igen nu!
  • Doktorn

Kolla samtidigt om dosorna fungerar till andra spel eller ej.  Då vet du ju om felet ligger i anslutningen i själva spelet eller i dosans anslutning till Wii-konsollen.

Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Finesse
    Sofiaochjonas skrev 2010-12-29 20:54:41 följande:
    Hum, nej. Allt är i samma färg. Och vi har prövat att hålla in 1 och 2 samtidigt och rikta mot sändaren, som man gör när man ska spela super mario för att connecta player nr 2, men det funkar inte.
    I samma färg? Har ni ens batterier i dosan?

För mig blinkar det en massa blått om den inte riktigt hittar.. sen när den väl hittar så lyser 1:an eller 2:an blått.. Man måste ju öppna upp dosan å trycka på den lilla röda knappen om man byter wii konsol.. alltså om jag tar med min dosa till min syster t.ex... 
  • Sofiaochjonas
    Doktorn skrev 2010-12-29 20:54:16 följande:
    Funkar båda dosorna till andra spel då?

Det brukar stå något i stil med "Press A and B buttons on player 2 remote to activate. i vissa spel.  Då gör man ju förstås som det står för att aktivera den, men förutsättnignen är att kontroll 2 fungerar.  (Dvs är hoplänkad med Wii-konsollen - det står i manualen hur man gör - och har fungerande batterier)
    Meus Veritas skrev 2010-12-29 20:54:29 följande:
    Har prövat båda nu, och inget av det funkade. :S
Svar på tråden Wii