Jag är gbp-opad för två år sedan, gått ner 79kg och vill korrigera vissa felaktigheter i både TS inlägg och andras.
1. Det är möjligt att spy upp det man ätit om det händer inom 15min efter intagandet av födan. Därefter är det saliv man spyr.
2. Du har ätit onyttigt, ja, men om det skulle leda till att du blir så dålig att du hamnar på sjukhus skulle du märka det PÅ EN GÅNG efter att du ätit det inte timtal senare. Illamående, kallsvettningar etc kan man få om man äter för mkt socker, det är övergående och kallas dumping. Diarré kan du oxå få av för fet mat.
Det är inte "farligt" att äta som du gjort idag, bara korkat då du borde äta näringsrikt och genomtänkt. Men herregud, ingen av oss är perfekt! Jag har oxå korkade dagar då jag inte äter som man ska! Sluta oroa dig för att bli sjuk av det du ätit och ta nya tag igen imorgon. Sök hjälp för ditt tröstätande oxå kanske är dags?
Däremot om du äter mkt på kort tid, typ försöker sätta i dig en normalstor portion mat på 10min eller så då kan du bli tvungen att spy upp det (det kommer på en gång isf som sagt) eller i värsta fall spricker magfickan i "sömmarna" dvs ärren där de är ihopsytt. Och DÅ är det akut till sjukhus och upp på operationsbordet. Så det vore väldigt dumt!