• Karpet

Vad är det dyraste ni äger?

Jag menar då inte vad som är dyrbart just för er, som t ex fotoalbum, utan ting som ni har köpt. Hur mycket kostade denna dyra sak?

För mig är det just nu bara en TV för ca 30 000:- men snart blir jag delägare i min och min sambos lägenhet i London fast då handlar det ju främst om banklån så innan vi har hunnit betala av något så kan man ju säga att det inte är mina pengar utan bankens.

• Svar på tråden Vad är det dyraste ni äger?
  • Tingeling13

Det ska alltså vara saker som är betalda, sorry det missuppfattade jag.

Då är det min Swarovski samling som sammanlagt ligger på ca 45.000 - 50.000 kr .
    Dessa figurer har jag samlar nu i 9 år fast värder är ju då inte på EN pryl utan på hela samlingen. Fast många av dem har jag ju fått förståss.

Om det ska vara EN sak så är det nog vår säng som kostade 15.000 för madrasser och 3000 för gavel tätt följt av min Canon Eos 350D.

Fast bokhyllan (14.500 för 8 årsedan) och soffan (17.000 vid samma tillfälle ) är ju också rätt dyra saker.

Nä detta vill jag inte tänka på mer, man får ju ågren när man inser vad mycke pengar man gjort åt på så banala saker .
    Tänk va många utsatta barn/mäniskor som skulle fått mat & vatten för dessa pengar.
    Jag skäms!!!!

• angel 2003

Bilen är inte betald av mig, räknas det inte då?

• Karpet

Angel

Nej, det som är ditt eller om du och t ex din man har köpt tillsammans, det räknas.

• modesty74

Min Hästens dubbelsäng för 37.000:- och min smyckesamling för ca: 50.000:- (allt betalt, tack och lov).

• Avelyn

Det dyraste vi har av ägodelar är vår dotters barnvagn.. den kostade 3810 kr... tala om att man vakar som en hök över den

• angel 2003

Karpet: Ok, jag fick bilen i present, men jag antar att det räknas då. den är ju köpt kontant..

• Sarai

Shit vad mycket pengar folk har! Kan ni inte dela med er..

• Vattenblomma

Rolig tråd! ja om man inte kan räkna med huset eftersom det till stor del är bankens, så får det nog bli våra nya soffor, de kostade 30 000 kr eller smycken, men de är isåfall alla smycken tillsammans och det kanske inte räknas

• Tingilya

Sängen, kostade runt 28 000
    Sen e det nog surrond systemet och datorn..

Svar på tråden Vad är det dyraste ni äger?