• Rae

västerbottenpaj till förrätt?

Hej och Gott Nytt År!

Tänkte göra en västerbottenpaj till förrätten imorgon  kväll. Är det någon som gjort det  och har förslag på vad man kan ha till. Jag tänkte ha de klassiska tillbehören en klick crème fraiche och en klick löjrom + lite sallad. Funkar det?
    Behövs det något mer för att det ska bli riktigt gott? 

• Svar på tråden västerbottenpaj till förrätt?
  • Sandy85

Jag tycker inte att det behövs mer, om du inte vill toppa med ett par räkor...
    Jag gjorde västerbottenpaj till förrätt för några år sedan, men serverade bara med några gröna blad och en vinegrette... =)

• Rae

Blev det uppskattat, även av männen... vissa av karlarna i vårt gäng är så där kött-och-potatis-galna så allt som är veg. eller fisk är konstigt för dem! Jag struntar i det!

• Sandy85

Här var det uppskattat iaf! =)
    Ge dem en rejäl köttbit till huvudrätt istället Flört

• MospP

Gjorde ni i portionsformat eller en stor paj?

Recept?

Mvh M

• Rae

Jag kommer göra en paj i form med löstagbar kant så att det blir lättare att göra snygga tårtformsbitar sedan. Lägger upp portionsvis sen.

Jag har ett recept i den pajboken man fick med expressen eller Aftonbladet i höstas men ska jämföra det med något jag hittar på recept.nu. De brukar ha bra recept. 

Sandy85: Ja det ska de få!  

• Göteborgstjej

Du kan ju lyxa till det med en havskräfta på tallriken?

Annars tycker jag det är en superförrätt!

• Sandy85

i den jag gjorde var det rivet citronskal i pajdegen, kanske det är i de flesta?? det va väldigt gott iaf =) jag gjorde åxå en stor och la upp tårtbitar.

• Rae

Har köpt ett granatäpple så man kan lägga lite granatäppelkärnor på salladen. Löjromen var dyr! Hoppas verkligen detta blir gott!

• Ann Nelly

Västerbottenostpaj är ju supergott.
    Med en klick löjrom, en klick creme fraiche (el gräddfil) och en liten hög med hackad rödlök...supergott.
    Tycker inte det behövs några skaldjur till.
    Dock så tycker jag det är gott att ha en liten knäckebit eller liknande till, något knaprigt som kompletterar eftersom det övriga inte har så mycket tuggmotstånd.

• Rae

Ser jättegott ut, Redhot! Receptet skiljer sig lite från det jag har, undrar vilket som blir godast? Har du testat ditt recept förut?

• Redhot

Jo. Jag såg att det fanns lite olika recept. Har aldrig gjort någon själv. Men den borde juh vara bra eftersom det är vb-ost eget recept. Bor bara några mil infrån där dom tillverkar osten. Så då tyckte jag att det var en kul ide att bjuda på en sådan paj!

Svar på tråden västerbottenpaj till förrätt?