• Candra

Vad har ni för fabrikat på eran flaska?

Esska nu, men vi hade länge mam och nuby wideneck. Dottern blir 1,5 år i morgon.

• Candra
    hemligt gravid skrev 2011-01-04 07:50:21 följande:
    Dr Brown med minsta dinappen till min 2 månaders. Har en Esska med minsta dinappen också men den går för snabbt.

Hur ofta byter ni dinapp? Rekommendationen är ju ändå var sjätte vecka...
    Byter hela flaskan en gång i månaden.
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 08:48:15 följande:
    Köper du en ny en gång i månaden?
    Ja.
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 08:54:57 följande:
    Men varför?
    Varför inte? För att jag vill det givetvis.
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 09:00:21 följande:
    Jamen....jag förstår inte av vilken anledning alltså?
    De håller ju i flera år....
    För att jag tycker det känns mer hygieniskt, de blir repiga snabbt. Jag tycker helt enkelt det känns bättre, och de kostar ju inte så många kronor oavsett, så ser ingen anledning till att ha samma i flera månader.
  • Candra
    Niillis skrev 2011-01-04 09:13:48 följande:
    verkar som mam har övertaget här :D använder de själv hade avent den första månaden men när jag sen testade mam så ville han inte ha någon annan flaska  varför jag provade mam helt plötsligt? hade fått en mam flaska i något paket därför vi ville testa

men jag behöver en vällingnapp till flaskan nu och de hade de på apoteket innan men nu har iallafall mitt apoteket gått över till dr brown kan napparna finnas på coop forum tro?  vet att de har flaskor där men har de nappar som passar till välling 3 or eller mer?
    Coop här har dem iaf, annars kan du bara göra hålet lite större med en kniv.
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 09:25:04 följande:
    Fast det ska man ju inte göra!
    Det står väl tom i bruksanvisningarna?

Har man otur pajar nappen o barnet får i sig bitarna som lossnat!
    Man ska ju inte skära ut nåt hål, utan bara trycka in den lite lätt i så det blir lite större. Inga problem alls om man gör rätt, till och med bvc som sa när vi gick över till ersättning. Det blir inga lösa bitar, blir i stil med skåran esskas fullkornsvällingnappar.
  • Candra
    Niillis skrev 2011-01-04 09:26:18 följande:
    okej ska kolla e sugen på att ha den andra mam också drink easy hoppas de har den med :D kan man ha 2 för ersättning 1 för välling och en liten för vatten :D
    Drink easy tyckte jag bäst om av dem, men mest för att jag tyckte den andra var så dryg att diska Tungan ute
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 10:24:43 följande:
    Jag skulle aldrig nånsin göra egna öppningar!

"Det blir inga lösa bitar"?
    Nä om man har tur så håller nappen.
    Du lär ju knappast se OM något lossnar precis när barnet suger.
    Det blir det inte. Om man har tur? Hur ömtåliga tror du att de är? Märkligt att det till och med finns nappar UTAN hål då för dem som föredrar att göra dem själv. Minns inte vilket märke, men såg det för inte allt för länge sen på apoteket, tror de tillhörde deras egna flaskor.

Man gör inte hela hålet heller, man bara töjer ut det som redan finns.
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 10:36:25 följande:
    Jag finner det märkligt att nån som köper en ny flaska varje mån pga repor (vad nu faran är där) inte ser några problem med att göra egna hål i själva nappen.....

När jag var liten kunde man köpa speciella nålar man gjorde hål med i napparna.
    Skulle tro att de du sett oxå ska användas ihop med speciella "verktyg" o inte vanliga knivar.
    Läste på dem, och så var det inte.

Eftersom jag till och med fick det som tips från bvc så tror jag inte att det kan vara nån fara, speciellt inte eftersom vi har en sån himla överdramatisk "tant".

Jag säger inte att det är "farligt" med repor, men jag tycker det ser ofräscht ut.
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 10:42:35 följande:
    Är det denna du sett på Apoteket?

"Om Nappflaska PetAg

För djur.

Nappflaska för djur (t ex hundvalpar och kattungar). Nappflaskan är i plast och märkt i matsked och i ml. 1 matsked motsvarar 15 ml. Hål i dinappen görs med en nål alternativt ett litet kryss med ett rakblad. Öppningens storlek reglerar utflödet.
    Förpackningar: 60 ml respektive 120 ml. Två extra dinappar ingår samt en diskborste anpassad för flaskan"
    Självklart inte.
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 10:45:57 följande:
    Det var väl inte så självklart?
    Jag hittade ingen annan på deras hemsida.
    Har du sett hur såna för djur ser ut? Då hade det (det BORDE iaf varit det) självklart för dig.

Möjligt att det inte finns på hemsidan, men det är mycket som inte finns där. Ska kolla nästa gång jag går dit vad de heter.
  • Candra
    Niillis skrev 2011-01-04 14:01:55 följande:
    ja jag kör mam men vi har 3 a men de e för litet ska finnas har sett på apoteket förr en 3 a just för välling eller om de kanske finns större  vällingen är ju jättetjock jag vill köra endast välling men måste blanda ut det just nu pga att hålet blir för litet kör med godnatt välling nestle
    www.mambaby.com/mam/om_produkterna-dricka-dinappar,26979,RefStoryID__26988.html
Svar på tråden Vad har ni för fabrikat på eran flaska?