• tjejen 85 nr 1

huskurer?Måste bli så frisk som möjligt tills i morgon! HJÄLP

Hej! I morgon är det ju nyår och hoppas på att slippa sitta hemma då. Har halsont och feber som började i tisdags i går kom även snuva nästäppa osv. Nu när jag tar tempen har den gått ner till sitt normala vilket värkar konstigt för det känns fortfrande som jag har feber MÅR BAJS =(

Skulle nu iaf villja ha tips på huskurer så man kanske är bättre tills i morgon. Änsålänge tvingar jag i mig glass i mängder (gillar ej det hehe) Tänkte sen dricka buljong, Äta nudlar med soppan och be pojkvännen köpa med sig tee och ingefära hem. Någon som har nå mera tips? Tack på förhand! MVH

• Svar på tråden huskurer?Måste bli så frisk som möjligt tills i morgon! HJÄLP
  • brünnhilde

Sov. Så mycket du kan.

• Pimpinellan

Grönt te med ingefära och honung,sova,svala duschar om du har feber,Alvedon,Mucoangin och citrusfrukter i mängder. Dock  ingen garanti att du mår bättre ändå,men värt att testa kanske.

• Linda1976

Chockdos med Echinagard - minst det 3dubbla som står på paketet. (fick rådet av min läkare!). 

Gurgla dig i riktigt salt saltvatten. Det dödar bakterier. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Mrs K

Mitt tips för halsen är att pressa en halv citron i  en kopp, fyll på med varmt vatten och lite honung. Inte speciellt gott men brukar hjälpa bra på mig.
    Krya på dig!

• tjejen 85 nr 1

tack för alla svar! Jag kommer att testa alla era tips :) Uppdaterar tråden efter nyår så får vi se hyur det gick om jag blev frisk nog för att orka festa in nya året hehe ;) gott nytt år och kram på er!

Svar på tråden huskurer?Måste bli så frisk som möjligt tills i morgon! HJÄLP