• mammatilltindra

Dricksvatten och barnmat i Danmark

Jag och min dotter TIndra som är 14 månader ska åka och hälsa på hennes morfar i Köpenhamn nösta vecka. Jag undrar bara hur jag ska göra med dricksvattnet där. Kan hon dricka kranvatten eller blir hon dålig i magen då? Sen undrar jag också om det finns samma välling och gröt utbud som i Sverige? Någon som varit där nyligen? VI brukar köra tetravälling här hemma men det känns lite jobbigt att släpa med.

• Svar på tråden Dricksvatten och barnmat i Danmark
  • Janey

Jag har alltid druckit vattnet i DK, så med det tror jag inte är någon fara

• Annacecilia

Drickvattnet är helt ok. Välling finns inte som vi är vana vid, jag hittade bara en majsvälling från 6mån, inget annat. Gröt finns i stort utbud. Både Hipp och Nestlé.

• mattispadd

Danmark har samma standard som sverige ! varför ska man inte kunna dricka vattnet? det är mycket godare än där jag bor;)
    välling och barnmat finns som här hemma så tA BARA med dig packningen och låt maten och blöjorna stanna hemma!

• mammatilltindra

Ja jag tänkte väl inte att standarden var sämre utan mer att det kanske var andra bakterier i vattnet än här. Och t.ex. mer kalk eller så så att de små kunde bli lite dåliga i magen av det.

Vi får vällan se om jag hittar någon välling då!

Tack för svaren

Svar på tråden Dricksvatten och barnmat i Danmark