känner att allt inte gick rätt till under grav och förlossning
Fick mitt första barn för snart 6 månader sen och jag har ända sen han föddes grämt mig över en del saker..han föddes med sugklocka då han fastande vid spina och mina värkar försvagades och trots mängder med värkstimulerande så kom han ingenvart.
BM tyckte att det skulle bli kjesarsnitt då han legat i samma läge i ca 5 timmar men läkaren tyckte att det skulle bli sugklocka, jag sa flera ggr att jag ville ha snitt då jag var oerhört trött och rädd..BM o läkaren stod o diskuterade över mitt huvud och det gjorde mig ännu mer nervös o rädd. Tillslut belv det iaf sugklocka trots att jag verkligen inte ville o det slutade med att jag sprack till grad 3 och får framöver bara föda med snitt.
barnet mådde inte så bra efter en sån tuff förlossning så han blev inskriven på en avdelning för lågt blodsocker o låg temp.
Det var problem 1...
Efter förlossningen svimmade jag och kännde mig även svimmfärdig under natten, så nästa dag tod de HB på mig o det låg då på 66 så jag 4 påsar blod innan jag blev som en människa igen. Innan jag fick blod så var jag sängliggandes och kunde inte ta mig någonstans då jag var så svag. Missade 2 viktiga dygn med mitt nyfödda barn, kunde inte hålla o byta på honom, amningen kom igång senare.. Har mått väldigt dåligt över detta hela tiden.
BM på förlossningen såg att det endast var taget HB på mig i vecka 27 och det låg då på 105 vilket jag har för mig är lågt. De tyckte det var konstigt att det blivit missat, så jag påpekade det när jag var på efterkontroll på min vanliga mvc men den BM sa då att man inte tar senare än vecka 27 nu, nya regler enligt henne..jag tycker dock att det är konstigt att de inne på förlossningen undrade varför det inte var taget HB på mig efter vecka 27.
Jag frågade min BM under grav om jag skulle äta järntabletter men det tyckte hon inte, jag frågade henne även i slutet av grav om inga mer prover skulle tas. Jag påpekade för henne att jag i slutet av grav att jag ofta kännde mig svimfärdig, kunde inte stå långa stunder tex så var jag tvungen o lägga mig o vila efter att ha duschat innan jag kunde klä mig då jag blev svimfärdig.
vart kan jag vända mig för o få fram mina åsikter om att det inte skötts rätt?