• Anonym (Orolig)

Ekonomisk knipa HJÄLP!!

Hej! Har hamna i en rejäl ekonomisk knipa. Har inte pengar till räkningarna denna månad och jag kommer hamna på kronofogden om ja inte får hjälp. Kan inte ta lån för jag är arbetslös!!

Någon som vet hur jag ska börja, jag har mej själv att skylla på det vet jag. Men jag vill verkligen inte få något där vart ska jag börja??

Jag har flera olika avbetalningar.. och jag kan inte betala till något ställe denna månad annars kunde jag ju sagt att jag kunde betala en liten del!!

Vart ska jag vända mej???

• Svar på tråden Ekonomisk knipa HJÄLP!!
  • Anonym

Vänd dig till dem du inte kan betala.

• fjonkan

Det enda du kan göra är att ringa dom olika fodringsägarna och säga som det är. Förhoppningsvis kan du få en betalningsfri månad på varje ställe. En skuld förfaller inte på studs till Kronofogdemyndigheten så du kanske hinner betala in nästa månad till dom som ska ha pengar.  Så länge du betalar din hyra så har du i alla fall nånstans att bo. Du kan inte låna av ngn förälder annars om det är så att ngt oförutsett hänt?

Jag är faran som lurar i natten.....
  • Anonym (Orolig)

Nej tror tyvärr inte jag kan låna av någon! Dom förstår inte min sist tyvärr... Svårt att förklara hur dom funkar.

• Nyfiken gul

får du inga pengar alls denna månad eller kan du bara inte betala dina räkningar?

Varför får du i så fall inga pengar? Och vilka andra utgifter har du som gör att du inte kan betala dina normala räkningar?

Ta konktakt med dom du inte kan betala.. Kronofogden hamnar du bara hos om du vägrar betala utan att säga något - inte för att du skuter upp räkningen en månad...

Sälj sedan ALLT du inte använder för att få in så mycket pengar som möjligt. Kör korta aktioner på Tradera och lägg ut annonser på blocket.

gör det du MÅSTE för att få in pengar - inget är heligt!

har du smycken och klockor som ligger, kanske nån antikvitet - gå till pantbanken och få ut pengar för det. Varje liten krona är välkommet.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • pluppfamiljen

Kan inte kommunen hjälpa dig då ? Soc eller kyrkan ?

5 barns mamma
  • Anonym (Orolig)

Jo jag får pengar, har bara 5000 i a-kassa varje månad.Men det räcker inte så långt. Har ju varit jul och har två barn som ska ha mat på bordet. Min sambo har gamla skulder på fogden som han hade innan vi träffades och ja vill verkligen inte hamna där. Min sambo fick 9000 men som sagt de har varit jul och vi behöver mat o bensin...

• Anonym (Orolig)

soc hjälper mig inte. Har en bil på avbetalning 60.000kr kvar på lånet och de får jag aldrig ut för den som den ser ut idag. Hände tyvärr en liten olycka när det var halkigt. Annars hade jag sålt den för längesen o köpt nått billigare..

• fjonkan

Med andra ord lade ni mer pengar på julklappar och sånt än ni hade råd med??  Ja då är det väl bara att bita i det sura äpplet nu då. Många har väldigt dåligt med pengar i januari så ni är inte ensamma i alla fall även om det inte är ngn tröst just nu.

Jag är faran som lurar i natten.....
  • Nyfiken gul

Förlåt mig men det borde ni väl redan kunnat räkna ut för en månad sedan att ni inte skulle ha några pengar den här månaden om ni medvetet valt att lägga pengarna på julklappar och julmat?

Man måste liksom inte fira jul....  thats life liksom...

Ja ni får inte några som helst bidrag om det är det du frågar efter. Kyrkan kan vid riktig kris bidra med några mat´kuponger och sånt.

Annars är tipset att sälja altl ni kan sälja vilket även också tyvärr måste inkludera att sälja era nya julklappar,

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • pussgurkan86

varför ens ha bil när man får in så lite i månaden och inte kan betala sina räkningar?? det förstår jag inte.

Svar på tråden Ekonomisk knipa HJÄLP!!