• 1638

Före- och efterbilder för GBP-opererade

Alltså- detta är sååå häftigt.

Fast kommentarer där det skrivs i stil med "vad duktiga ni varit..." går liksom bort i min värld....
    Visst att många kämpat med träning o för att få flyt på ätandet osv... men duktig??
    Nae  det tycker jag itne efterso mdet är kroppen som jobbat o man itne medvetet kunnat göra något åt det.
    För att vara duktig krävs i min värld att man presterar något o det kan jag itne tycka att jag gjort... kroppen har gjort jobbet... inte JAG...
    Jag tror ni förstår hur jag menar.... jag= tanke+ känsla o det är alltså inte min tanke som styrt min viktminskning...

Ska hem o leta fram foton... ( jobbar just nu)

Tycker alla är jättefina- både på sina FÖRE och sina EFTER  bilder....

• 1638

Menar inte att kritisera den egna känslan hurruvida man käner sig duktig eller inte
    Men vänd på det då!
    Hade ni kunnat frossa sött o fett nu? NEJ det hadekroppen satt stopp för, hur mycket ni än hade försökt, eller hur?
    Hade ni kunnat förhindra viktras med viljekraft? NEJ, kroppen jobbar på
    Sen är det naturligtvis så att om man väl bestämt sig o fått en gbp så har man kämpat sig dit. Både inombords o mot diverse instanser...
    Men själva vikminksningen är det inte viljan som styrt... eller
    Sen får man känna sig duktig men JAG som person gillar inte att få en kommentar om att jag är duktig.
    Lika lite som färgen på mina ögon o skostorleken kan jag påverka detta...

• 1638
    Sannalouise87 skrev 2011-02-19 15:48:03 följande:
    En släkting till mig gjorde en GBP för 10 år sen...idag är hon tjockare än vad hon var innan hon blev opererad. Tror du att det är hennes kropp som gjort att det blivit så? Nej, det är endast hon själv, som trotsat allt och bara tryckt in i huvudet. Lika mycket som hon har kunnat påverka sin vikt uppåt, kan man påverka sin vikt neråt. Alltså är det inte kroppen som gör allt jobb, utan det är jag som person som fortfarande får kämpa för att göra mina val så att jag inte går upp i vikt. Jag får kanske fortfarande kämpa för att stå emot sötsuget, stå emot en extra macka mm. För hur som helst så kan man (uppenbart) töja ut sin magsäck igen och bli fetare än vad man var innan en operation!

Med andra ord håller jag inte med ditt resonemang!
    Som du beskriver att man kan påverka så får det mig att undra "varför op övh i så fall?"

Vill inte på något vis stöta mig med någon. Vill ni känna er duktiga o tar åt er smicker när någon säger ni varit duktiga så är ju det fint... för er... men för mig funkar det lika lite som när bm sa att jag var duktig som födde barn så "bra".... ( har man något val typ )

Jag har hela tiden i mina inlägg sagt vad JAG tycker o hur jag SER p åsaken utifrån mitt perspektiv.
    Sen är jag naturligtvis väl medveten om att alla inte ser på saker o ting så som jag gör. Men det innebär inte att det är fel..... eller rätt... alla får ju tycka o känna som de vill.

Jag har tappat 47 kg på ett år, hade nöjt mig med 35 men kroppen gör inte alls som jag vill... hur jag än i tanke o med vilja försöker.... så för min del går alltså det resonemanget fetbort... men det funkar kanske för andra..
  • 1638
    Sannalouise87 skrev 2011-02-20 02:17:25 följande:
    1638: du har all rätt i världen att tycka och känna som du vill! Jag skrev bara utifrån mitt perspektiv och erfarenheter, jag är inte ens opad!

Jag förstår hur du tänker, men jag tycker faktiskt att du ska tillåta dig att vara duktig, att känna dig stolt. Inte bara ta det som det är. Hade du aldrig valt att göra en op så hade du kanske aldrig gått ner dom där 47 kilona, så redan där är det ju faktiskt du som valt din väg och ditt liv!
    Tack!
    Jag kan ändå inte påstå att jag gjort något för att gå ner i vikt, mer än att äta oftare o mindre mängd men det är jag ju tvungen till eftersom kroppen kräver det.

Katja!
    Jag dumpar ju av allt, till o med av vatten om det går lite snabbt.
    Är massor jag numera inte klarar, av sådant som en gång bidrog till mitt beslut om operation, så därför är det inget jag saknar.... eller jo kanske en kall öl
    Jag befinner mig i en sits där många påtalar att jag inte ser frisk ut, undernärd o tanig. Benig är jag- det känner o ser jag ju men nog sjutton känner jag mig frisk. Är mer folks oförmåga att se skillnaden konkret utan att bara stirra på just kroppsformen. Undrar ofta hur ytliga folk är egentlgien... jag är ju ff samma person...

*ska inte uppta denna foto tråd mer om detta ämne* Sorry!
  • 1638

Jag är 175 lång o väger 64... vill upp till 69-72 där trivdes jag...

Du är superfin Vampyria....

• 1638

ca 1½ år efter opHelkropp, 7 veckor efterop och -23 kg.JPG

1½ år efter op och - 47 kg          7 veckorefter op och - 23 kg  

Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade