• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Saufi

Än så länge är det ju ganska tidigt, så kan tänka mig att det inte är så många som kommit på att dom är med bebis än ;) Vore ju kul om vi blir några med tiden som kan följas åt!

• Saufi

Hej! Vad kul med nån fler! Jo jag förstod att det inte var så många som skulle nappa på en gång=) Jag har oxå mått illa nu senaste veckan, var så när jag väntade min dotter oxå. Kul då har vi ju flickor i samma ålder alltså!?

• Saufi

Välkommen Sejda79, när i augusti är du beräknad? Jag kring den 27:e. Kul, vi kanske blir några här till slut!!

Jag har inte varit på inskrivning än, ska göra ett VUL till veckan och tänkte kontakta MVC (Ersboda) sen om allt ser bra ut. Jag har såå sjukt ont i brösten denna gång, kan inte minnas att det var så här när jag väntade dottern. Annars är det som för er, trött trött trött!!! Sköt om er=)

• Saufi

Sejda79, Då ses vi kanske på förlossningen i Augusti då;) Det går fort att det blir 8/2, samtidigt roligt att ha något att se fram emot!

Jag har börjat vara så sjukt trött de sista 2 dagarna, hur går det för er?

• Saufi

Hej tjejer! Har varit på VUL idag och fått se det lillpyret som gror i magen. Hjärtat tickade på fint, så nu är det snart dags att kontakta MVC.

Isolde11: jasså, ja men vem vet då kanske vi är grannar? Vi lär väl ses på familjecentralen såsmåningom då=)

• Saufi

Vi har berättat för våra familjer, sen har jag ett sådant jobb där jag inte kan arbeta riktigt som vanligt som gravid, så jag ver tvungen att säga det där med. Makens arbetskamrater och de flesta vänner vet inget än. Vi har börjat prata lite med dottern om att man kan ha bebisar i magen och så. Inte sagt direkt till henne "att mamma har en bebis i magen." Känns som att hon inte riktigt förstår det hela, och väntan för henne skulle bli så oändligt lång. Jag tror vi väntar med det tills att det syns och hon kan känna sparkar... Hur gör ni?

• Saufi

Välkommen Slania, kul att vi blir fler!  Många andragångsföderskor med döttrar här;) Jobbigt med nästäppa, hoppas det ger med sig...

Isolde: ja att berätta för sitt barn att denne ska få ett syskon är inte alldeles lätt, jag tror att man kanske får ta det lite i omgångar, Känns inte som att vår dotter förstår det här med lillasyster/lillebror riktigt än.

Jag har nu kontaktat MVC och fått tid för inskrivning v 5. Helt klart kändes det mer "speciellt" med barnmorskebesök första gången man var gravid. Känner mig liksom mer förberedd på vad som ska hända denna gång...

• Saufi

Välkommen sleepingangels!

ÅÅ vad jag önskar att dom här första veckorna kunde gå lite fortare...vill vara i v 15 nu, börja få mage, bli piggare och slippa allt illamående! Jag undrar en sak, vad var den onödigaste babypryl ni köpte? (eller vad tror ni den onödigaste babyprylen man kan köpa är?) Fick den frågan och jag kunde inte komma på något bra svar....

Sköt om er!

• Saufi

Oj vad kul att tråden börjar komma igång riktigt! Välkommen Mearlin, Äntligendax ochhöstflickan83! (Äntligendax: du är såklart välkommen att vara med i vår tråd, september är väl höst ellerhur!?)

Vad säger ni om att göra en BF-lista för att få lite bättre koll på alla?

Juli

Augusti

September

• Saufi

Jag kan ju uppdatera trådstarts inlägget med den sedan, är det förresten någe mer ni tycker ska ha med på listan så skriv in det!

• Saufi

Välkommen Zaran, skriv in dig på listan vettja! Välkommen även knottet1!

Äntligen dax: Jag tycker att det här graviditeten påminner ganska mycket om min förra. Fast även jag mår mer illa den här gången.

Sejda79: Springmask, fyy vad otrevligt, ja jag förstår att det är tufft när man redan mår illa som det är. Det går att behandla ganska fort ändå va? Går det på förskolan?

• Saufi

Mearlin: Jag var tvungen att berätta på mitt jobb på en gång då jag inte kan jobba med vissa saker som gravid. Känns ju inte så kul att behöva göra det, men hade inte mycket till val...

Sleepingangels: Kul att du trivs med din BM, det är ju superviktigt! Dom har väl inte 3D ultraljud på umedalen? Visst menar hon på sjukhuset?

Knottet 1: Tycker oxå det bore kul med en fikaträff så småningom, kanske vi får vänta några veckor till så att alla är "officella".

Imorrn går jag in i vecka 11, sakta men säkert går detf ramåt;)

• Saufi

Välkommen Förtjust, och grattis till pyret i magen!

Ni som varit på inskrivning...pratade barnmorskan ngt om bcg-test (tuberkulos)? Tydligen ska man göra det om man varit utomlands ngn längre tid. Jag tyckte bara att det var lite konstigt upplägg på det hela med först testning och sedan eventuellt en lungröntgen om man fick stort utslag. Jag är ju vaccinerad mot detta och kan tycka att det känns rätt onödigt att utsätta mig själv och bebisen för röntgenstrålning när chansen är minimal att jag skulle ha tuberkulos. Någon som disskuterat det med sin barnmorska?

• Saufi
    Äntligen dax skrev 2011-02-05 13:15:12 följande:
    Ska man testa sig bara för att man har varit utomlands trots att man är vaccinerad? Jag trodde att man fick positivt utslag på BCG:n om man var vaccinerad men så är det kanske inte? Min man blev exponerad för TBC och till honom sa de att det inte var någon ide att testa eftersom han var vaccinerad. Att testet skulle ge utslag, men jag kanske blandar ihop det. 
    Jo det är ju just det man förmodligen får!! Därför känns det ju helt galet att gå igenom en lungröntgen som man troligtvis inte behöver... Eftersom att jag ifrågasatte det hela så bestämde vi att jag skulle kontakta lungmott, jag tycker att det hela verkar väldigt ologiskt...
  • Saufi

Välkommen ni nya!

I vecka 15 och framåt ska ju bebisen börja bygga på skelettet, man behöver då kalcium och det är därför man blir sugen på mjölk. Visst är set helt fantastiskt hur smart kroppen är!

Hur är det börjar alla vara hyffsat offentliga med sin graviditet snart så kanske vi kan styra upp en fika träff inom närmsta månaden??

• Saufi

Äntligen dax:  Styrkekramar till dig! Det blir er tur snart igen ska du se! Sköt om dig... det verkar inte gå att ta bort det som man lagt som tilläggskommentar i första inlägget, jag kan ju uppdatera listan och då ta bort dig om du vill, men du kommer stå kvar på dom gamla listorna...

Slania: Kul med RUL, var den nya avdelningen för specialtistmödravården fin?

Här händer det inte mycket känns det som. Jag har slutat att må lika illa, men känner inte så myckat av graviditeten alls istället. Det är nästan så att jag skulle kunna tro att jag är inbillningsgravid om det inte var för att jag faktiskt varit på VUL;) Det som stör mig lite just nu är att jag har lite högre puls och känner av en del extraslag.

• Saufi

Välkommen Camillass!

Slania och Höstflickan83: Här är en till med PCOs, verkar vara vanligare änm an tror ;) Blev gravid första gången med pergo och den här gången med puregon, så det finns saker att ta till om pergo inte funkar!

Verkar vara väldigt olika det här med hur täta BM-besök man har. Jag har varit på två hittils och ska i slutet på månaden  på RUL, har sedan ytterligare ett BM besök just efter. Jag skulle begära ett tätarel BM besök om jag var du, som du säger att mycket kan hända på 4 månader, och som förstagångsföderska lät det väldigt glest! Vilken MVC går du på?

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå