Äntligen dax skrev 2011-01-24 16:10:50 följande:
Blev lite sugen på att byta till NK när jag läste på deras sida. Har absolut ingen aning om hur MVC är här där jag bor nu. Med första barnet gick jag på Ålidhem och hade en bra BM men däremot var deras arbetsbelastning jättehög vilket märktes. Just nu har jag en jättebra läkare på min VC så därför vill jag egentligen inte byta helt och hållet utan bara MVC. Frågan är hur det går?
Förresten, ni som är omföderskor, har ni haft liknande symtom/besvär vid den här graviditeten som vid tidigare? Själv går jag och väntar på att börja må precis som jag gjorde förra gången men det kanske inte alls blir likadant. Det sägs ju att varje graviditet är unik.
Min graviditet både ser ut och inte ser ut som mina två tidigare graviditeter (där den ena slutade i utomkveds). Jag är kopiöst trött, vilket jag känner igen från båda förra gångerna. Däremot mår jag mycket mer illa nu än när jag väntade dottern. Nu har jag haft dålig aptit och mått illa varje dag, hela dagarna, i flera veckor och det verkar inte heller vara på väg att sluta. Med dottern var det bara några enstaka gånger jag mådde illa och då jobbade jag ändå inom vården där det kunde vara riktigt grisigt emellanåt. Det bekom mig inte alls då. Men nu kan jag inte ens diska ur mannens matlådor för att det luktar mat (och då är matlådorna från samma dag, de har alltså inte legat flera veckor). Jag har ingen aning om vad det beror på att det är så olika. Annars har jag inga direkta graviditetssymptom.
Förresten, min treåring har springmask. Fyy så äckligt att ta hand om det när man mår illa hela dagarna ändå. Riktigt jobbigt. Hoppas det går över snart. Har ni erfarenhet av mask?