Höstflickan83 skrev 2011-03-06 21:52:46 följande:
Tack för tipsen Slania!
Hörrni brudar, när får ni gå på besök hos barnmorskan (först och främst ni förstföderskor då jag antar att det kanske kan skilja lite när man redan gått igenom allt en gång?).
Jag var på inskrivning i två delar, hälsosamtal och inskrivning i början av graviditeten. Nu har jag gjort UL (som gick jättebra, och det är en liten pojke vi väntar!) och jag skulle ringa när jag gjort det för att få en ny tid hos BM. Jag får inte komma förrän 18 april då jag är i vecka 25, jag tycker det lät jättesent men hon sa att det var så rutinerna var? Hur är det för er, är det samma?
Vi var på UL i måndags 7/3 och ska till bm igen den 23/3 för att lyssna på hjärtat m.m. Kändes som en lång väntan för dig. Men är väl olika också på olika mvc antar jag?
Sen hade jag inte något hälsosamtal separat (för jag kontaktade bm ganska sent) utan jag var på inskrivning sen fick jag kommer tillbaka ungefär 1 månad senare och ta prover osv. Och på de besöket bestämde vi både tid för UL och besöket efter. Så gick de då till för oss i alla fall :)