Inlägg från: sleepingangels |Visa alla inlägg
  • sleepingangels

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej hoppar in här :)
    Ska ha min första barn i september.
    Bor i vännäsby.

• sleepingangels
    Mearlin skrev 2011-01-20 18:37:27 följande:
    Hej!
    Här kommer en till  Glad
    Bor i Umeå (Böleäng) och nu är det äntligen dags för första!
    Enligt FL's uträkning är det beräknat BF den 12 augusti.
    Har varit på inskrivning hos BM och fått tid för RUL.
    Kul att se att det finns fler mammor på gång i Umeå! 
    Grattis!
    Och välkommen :)
  • sleepingangels
    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7
    Augusti
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    September
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
  • sleepingangels

Jag har varit på mitt första MVC besök nu!
    Min BM var helt underbar och bäst på att ta blodprov! Det kändes ingen ting!
    Är så glad att jag valde att gå i Umedalen! Frågade om dom hadde 3D UL och det har dom. Men vet inte om vi ska göra det Jimmy vill inte men vi får se :) Västa besök är veka 12 och då är jag i veka 15! Länktar till det :)

• sleepingangels
    Saufi skrev 2011-01-29 21:12:08 följande:
    Sleepingangels: Kul att du trivs med din BM, det är ju superviktigt! Dom har väl inte 3D ultraljud på umedalen? Visst menar hon på sjukhuset?
    Jag vet inte jag frågade om dom hade 3D och då sa hon att dom hadde det. men hon kanske mena sjukhuset det vet jag inte.
  • sleepingangels
    Äntligen dax skrev 2011-02-01 10:21:15 följande:
    Får man välja 3D-ultraljud nuförtiden? När jag var gravid förra gången fick man bara göra 3D om det var något speciellt, typ att de misstänkte någon missbildning. Vore riktigt kul att få testa måste jag säga
    Jag fråga och vi får välja :) Men min pojkvän vill inte göra 3D men det vill jag :P
  • sleepingangels
    Äntligen dax skrev 2011-02-01 10:45:22 följande:
    Åh, va kul!!! Du får övertala honom helt enkelt
    Ja eller hur! Han tycker dok att bliderna är för läskiga men jag ska nog över talla han :P
  • sleepingangels
    Saufi skrev 2011-02-04 21:57:58 följande:
    Välkommen Förtjust, och grattis till pyret i magen!

Ni som varit på inskrivning...pratade barnmorskan ngt om bcg-test (tuberkulos)? Tydligen ska man göra det om man varit utomlands ngn längre tid. Jag tyckte bara att det var lite konstigt upplägg på det hela med först testning och sedan eventuellt en lungröntgen om man fick stort utslag. Jag är ju vaccinerad mot detta och kan tycka att det känns rätt onödigt att utsätta mig själv och bebisen för röntgenstrålning när chansen är minimal att jag skulle ha tuberkulos. Någon som disskuterat det med sin barnmorska?
    Vi pratade inte så mycket om det efter som vi inte varit utomlans nått. men vår bm sa att det har kommit tillbax mer och mer nu. sen var det inte nå mer med det för vår del.
    Helt ärligt visste jag inte en ´vad det var innan bm berättade för mig. Hadde aldrig hört talas om det.
  • sleepingangels

Ursa inge kul med magkatarr! hoppas du slipper det!
    Själv så kan jag inte gå i 30 min utan att spy och det blir bara värre :( så jag har tagit ledigt från skolan och väntar på läkar tid. Hoppas ni andra mår bättre :)

• sleepingangels

Hej alla!

Hur är det med er?
    Hänt nå nytt?

Själv har mina bröst börjat läka och jag är bara i vecka 12. Annars är det samma som förut för mig :P
    Spyr och har mig :P

• sleepingangels
    Äntligen dax skrev 2011-02-22 19:26:46 följande:
    Hej tjejer!

Jag måste tyvärr lämna den här tråden. Var på VUL ikväll och graviditeten visade sig ha avstannat för några veckor sedan. . Blir besök på kvinnokliniken imorgon och förhoppningsvis får jag hjälp att starta igång en blödning eftersom kroppen uppenbarligen inte fattat att fostret är dött. Ni kan ju ta bort mig ur listan om det går.
    Gud stackare!
    Hoppas det kommer gå bra för dig. lycka till!

Kramar!
  • sleepingangels

Jag har vartit på ett BM besök i januari och nästa är 24/3 och sen har jag ultraljud den 7/4 så långt har det varit för mig..

Hoppas ni alla mår bra i dag går jag in i andra termen :) Glad att tre månader är över dok mår jag fortfarande lika dåligt :(

• sleepingangels
    Ninakarolina skrev 2011-03-26 11:43:25 följande:
    Tänkte man kankse kunde hoppa in här :), BF 13 august :)
    Hej och välkommen :)

Bara kul med fler folk :)
  • sleepingangels

Hej alla!

Hur är det med er?

Själv går jag in i vecka 18 idag och har börjat fått så jäkla ont i magen!
    Jag kan inte ligga på nått sätt när jag ska sova och på morgonen gör det så ont att jag vill gråta.

Nån annan som haft samma problem?

Några tips på vad jag kan göra?

Jag vill i alla fall börja sitta och sova tror jag :P

Och på trosdag ska jag på Ultraljud!
    Det blir otroligt spenande och äntligen ska jag få svar på vart jag ska föda och hur det kommer gå till :P

Kram på er!

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå