• Frka11

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej allihopa! får man vara med i den här tråden?bor oxå i ume och har bf 5 sept första barnet:) härliga tider nu är det inte länge kvar....tyvärr har jag som så många andra krämpor...foglossningar som tusan, gravdiab som konstaterades i veckan...lite förhöjd bltr...annars mår jag fina fisken och hoppas att lilla bebis oxå gör det.... ja måste fråga är det nån av er som fått göra fler ul än Rul??iom att jag har fått gravdiab har jag läst mej för att man ska göra tul men de tyckte inte min bm va nödvändigt??vll verkar inte va så sugen på de här me fler än 1 ul har jag förstått:( fler som bor i ålidhem/carlshems området?

• Frka11

okej....ska nog insistera på tul vad min bm än säger...men nu ikväll for jag in på förlossningen, har haft så ont i magen nu i 3 dagar och i em började mola nåt hemskt i ländryggen samt tokmycke flytningar...så ja ringde dit och fick komma in...gjorde ett ctg, ultraljud för att kolla fostervattnet och flödet i navelsträngen samt underslkte livmodertappen och allt såg bra ut:) sååå skönt! frågade om kön men den lilla behagade å ligga me rumpan så långt bak så inget kön fick jag se....på Rul hade den navelsträngen ivägen....är nog itne meningen att vi ska få veta:P fast min känsla är en pojke...får se om jag har rätt om ca 11v:) Höstflickan83: Grattis till pojken!hoppas allt går bra för er:)

• Frka11
    Tessi H skrev 2011-06-15 20:35:26 följande:
    Grattis Höstflickan 83!!! Önskar er all lycka!Frka11: Vi bor på Carlshem och väntar nr2. Har tendens till foglossningar, hade det under första grav. Så jag vet vad som kan vänta. Försöker tänka på hur jag belastar kroppen. 

va roligt att de e nån fler än jag som bor på carlshem:) jo ja tänker oxå på hur ja belastar kroppen men de hjälper nada:( har dock känts lite bättre nu när de va varmt väder... går du på ålidhem?ha du varit på nån färldraträff än?
  • Frka11

ja ha varit på föräldraträff på ålidhem i måndas å så imorn....i måndas va de en film om förlossningen och vi prata om smärtlindring och dom olika faserna i förlossningen....vet inte va vi ska prata om imorn faktiskt....idag va de studiebesök på förlossningen...kändes ganska onödigt för min del men va nog bra för sambon.....jag känner mej inte orolig för förlossningen alls, mer orolig om sambon hinner närvara(bor 24 mil bort i sommar pga jobb och jobbar i trakterna därikring upp till 7 mil till längre bort) i skogen så mottagningen med mobilen är tvivelaktig:( men de löser sig nog....de som kan va roligt me för'ldraträffarna kan ju va om man träffar nån som man får kontakt med:)

• Frka11

Hur mår allihopa? om 2 dagar går jag in i v 32:)tider går fort nu...å vikten ökar fort nu oxå...har gått upp 1,5 på 1v :S.....ska få fara på TUL på tisda och kolla så den växer som den ska och inte är för stor eller för liten, jag tror snarare på den sistnämnda...har inte så stort sf mått....

• Frka11

Hej! fick min son 1/9 :)
    och jag har samma upplevelser som många av er om personalen på bb.....för de första va de nya som kom in  heeeela tiden, alla sa olika saker,ingen visste nåt å skulle man få svar på nåt fick man vänta flera timmar, fick inget som helst stöd bara tjat å sura miner(min amning kom inte igång förrän dagen efter och de va ett evigt tjat om hur ja skulle amma men ingen tog sig tid för att verkligen se hur de gick, dom sa att ja skulle larma men hjälpte inte till ändå då dom kom in, men till slut löste lillgrabben de själv:) av alla dom j aträffa kändes som minst 15 olika personer på 2 dagar var de på sin höjd 3 som va trevliga....näää usch dit vill ja INTE igen....däremot al personal som var på förlossningsavd va jättebra allihopa...(förutom bm jag hade på förlossningen, var såååååååååå hårdhänt)men de gick bra ändå, fast hon skulle ha fått en smäll om ja hade tagit mej upp...haha....

• Frka11
    Ninakarolina skrev 2011-09-12 00:27:13 följande:
    TJEJER, DENNA ÄR SJUKT. DE FUNKAR VERKLIGEN.... KOLLA IN FILMEN PÅ MIN BLOGG... OCH TESTA SJÄLVA :) WWW.NINAKAROLINA.BLOGG.SE MIN TJEJ BRUKAR SKRIKA HELA KVÄLLA, HONHAR VART NÖJD HELA DAGEN FÖR JAG HAR VETAT VAD HON VILL... UNDERBART. PROVA SJÄLVA OCH SE :)
    har tittat på filmen ¨å ska se om de funkar för mig me, har läst din blogg och ser att våra bebisar beter sig väldigt lika = trött mamma å trött å missnöjd bebis....förra veckan va de riktit kolikskrik fårn 23-04 på nätterna ungefär samt även på dagen mellan 11 och 13...nu har det blivit bättre efter minifom...men nu har han börjat att vilja äta(snutta på bröstet) hela tiden och när han somnat i famnen och ska lägga sig i sängen vaknar han och är otroligt missnöjd...så på nätterna får man vara vaken över 1h åt gången för att han verkligen ska somna ordentligt i famnen så han inte vaknar av flytten...blev kinkig me å sova själv efter besök hos svärföräldrarna där han mest fick sova i famnen :( inbillar mej iaf att de gjorde problemet för innan dess åt han å somnade å ja la han i sängen å han sov...men inte nu...
    hoppas verkligen att det hjälper att ja sett den där videon, för nu är sambon bara hemma tom sön kväll sen är jag ensammen dygnet runt hela veckodagarna :(
  • Frka11

Hej allihopa!
    någon här som har erfarenhet av Gripe Water mot kolik och pysventiler??
    nu håller jag evigt på å bryta ihop så nu har jag beställt båda delarna...lillemannen sov inte på nätterna innan och skrek...men nu sover han inte på dagarna heller och skriker så nu orkar jag snart inte mer....han kan sova så gott å så gallskriker han å till slut kommer de fisar och sömnen är förstörd...har testat både minifom och semperdroppar och inget av de fungerar :( hoppas nu å ber till gud att nåt av de ja nu beställt ska fungera...är dessutom ensammen me lillemannen hela veckan(sambon jobbar borta) så jag har ingen avlastning :(

• Frka11
    Ninakarolina skrev 2011-11-08 20:42:03 följande:
    Dra ner på närmaste apotek fråga efter en lavemangspip, jag fick med hela påsen och allt men då klipper man av slangen där pipen sitter. de är som ett sugrör med en kula längst ut på som... och stoppar man de i bebisens rumpa så kommer alla gaser ut, och gaserna trycker ju ner bajset så de kommer med. efter jag lyssnat på min mammas råd att köpa de gråter aldrig penny, hon gnäller bara om hon är trött eller vill ha mat men de är så sällan hon gråter. så de är verkligen att rekommendera. hon sov kast för en vecka sen... och då hade hon så mycket gaser... sov bara 5 min sen vakna... körde med pipen helatiden och de bara forsa ut gaser.. hon var skit kass i magen med. men nu är hon super bra... tog utr gaser ikväll med.. shit va de kom :). nu sover hon som en tok hon sover till 6 på morgonen om hon somnar tidigt och vill ha mat sen sover hon till kl 10... och är hur nöjd och glad som helst på dagarna :)
    beställde ett paket  windi idag,hoppas å ber till gud att d funkar för de va inte billigt....va kostar lavemangspip? hur ofta gör du de?å hur länge låter du pipen sitta?
  • Frka11
    Mearlin skrev 2011-11-09 19:20:07 följande:
    Tack för idag! Kul att träffas igen :) Hoppas vi kan ses allihop snart igen!! 

Hur går det för er Terraberra?  

Frka11: Går det bättre för er?  
    har inte fått hem grjerna än men väntar med spänning, tänkte jag ska testa windi som ja beställt innan jag köper lavemangspip....igår tog jag faktiskt tempen för att reta lite och masserade och böjde benen å så...å de verkar ha hjälpt lite för han pruttade ur sig efter ett tag å  sov  sen från strax efter 01-5.30...UNDERBART har inte sovit så länge sammanhängande på över 1v...så jag hoppas att de håller i sig :)
  • Frka11
    Höstflickan83 skrev 2011-11-13 14:54:23 följande:

Vi har haft en fruktansvärd helg :( Hela förra veckan var Neo jättekinkig och jag var uppe till tre varje natt. Trodde det berodde på vaccinationen till en början, vilket det säkert gjorde, men nu mot helgen tror jag att veckoslutets kinkighet och sömnlöshet beror på bristen av bajs. Fredag natt var jag uppe till halv fem.. under lördag dygn sova han först 4 timmar och sedan tre sovpass till som resulterade i ytterligare fyra timmars sömn. 15.40 vaknade han och var sedan vaken till 02.45 i natt... 11 timmar alltså.. och då hade han totalt under lördag dygn bara sovit 8 timmar. Såååå ledsen och såå ont i magen. Helt fruktansvärt. Det slutade med, när mina ögon gick i kors av trötthet, att han fick ammas till sömns i vår säng och sedan sova kvar där. Varje gång jag försökt lyfta honom till sin säng så vaknar han direkt och bara vrålar. Skitjobbigt. Vid lunchtid idag lyckades han bajsa och somnade sedan och sov tre timmar i ett svep. Äntligen. Hoppas det vänder nu och att vi slipper fler sådana här dagar. Man blir helt matt och slut. Och sen så är det så otroligt plågsamt att se honom ha så ont och må så dåligt. Han har skrikit tills han inte kunnat andas längre. :/ 
    precis så har jag haft det nu sen i lördags...håller evigt på att bryta ihop,vi har haft jobbiga nätter innan(nästan alla) men då har han iaf somnat vid 1-2 nu är det 3-4...börjar oxå tro att det är bristen av bajs, har inte bajsat sen i fredags å fisarna han har är inte av denna värld, luktar apa och fiser jättemycket å int gör pruttarna oxå :( stackars stackars liten...å faktiskt stackars mig som inte får sova och ej komma ut eller nåt...känner mig som en fånge i längeheten....såg fram emot helgen då sambon kommer hem, tänkte att då ska ja minsann fara på stan alldeles själv på lördan å få lite egen tid men nej då ska svärföräldrarna komma på lördag(självklart tycker jag de e jätteroligt)....så egentid får jag inte förrän nästa helg....kommer att bryta ihop om det inte bli bättre snart! för som det är nu me frånvaron av sömn så har jag absolut INGEN ork till nåt förutom att sköta om lillemannen å se till så han har det så bra som möjligt.
  • Frka11

såhär såg våran kväll/natt ut igår å då va de en ovanligt bra natt.
    20.00 mat
    bad, massage lite sång å mys
    21 skrik men blev lugnare i famnen, lades i sängen å somna
    21.20 Ett litet panikskrik efter en prutt,
    22.05 Ytterligare ett panikskrik efter en prutt, buffade lite i rumpan, blev då lugn å somna om
    22.20 var de dags igen, otröstlig, fick då mat å somnade
    22.40 i sängen igen, låg å knölade
    23.00 Knölandet eskalerade till panikgrin, tog up han i famnen för å bli lugn sen lade ja han i babysittern och gungade
    00. Somnade
    00.18 vaknade å sög på handen och blev arg, försökte då me tutten, ville EJ...fick då mat igen å bytte blöja
    00.45 i babysitterna igen å gungade å gungade å gungade å gungade å gungade så att han inte skulle grina
    1.45 ca somnade ÄNTLIGEN de är tidigaste "kvällen" vi gjort på 1v...
    hemskt irriterande då han är såååå trött å somnar både kl 9 å kl 00 å vaknar av dessa jävla pruttar å sen ej kan somna om....å varje gång han vaknar tar de minst 1h att så han är trött å somna om igen...å när han väl somnat å jag lagt han kan jag ju inte slappna av för ja vet ju att de kan gå 30min så vaknar han av dessa pruttar så minst 45min försvinner för mig=att de inte blir mycket sömn :(
    Han sov iaf  till 5.30 käkade å sen somnade 6.30 sen upp igen 8...

har inte bajsat på 1v heller stackarn, brukar inte gå så lång tid...
    tacka gode gud att sambon kommer hem ikväll så ja får lite egen tid nån minut å inte behöver stressgöra allt tex duscha å äta....har fått magkatarr av all stress å brist på sömn å matordning....längtar nästan till snön kommer för då jobbar inte min sambo 25 mil bort mer  å är inte borta hela veckorna...men samtidigt så får vi bara min lilla inkomst från fk då :( 
    jag avundas dom som har sina karlar hemma på kvällarna å nätterna...och dom som har lugna bebisar som sover hela nätterna...här e jag lycklig när han sover 4h (vilket nästan aldrig händer) för då får ja iaf sova 3....   tur han är världens sötaste och är  förhållandevis lugn på dagarna :)

• Frka11

Härliga tider....nu har Elias ÄNTLIGEN bajsat...å de ordentligt....nu får mammahjärtat lite lugn å ro, man lider ju me dom små då dom inte får bajsa å bara pruttar å pruttar å de gör ont dessutom.... men nu få han förhoppningsvis må lite bättre :)

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå