Inlägg från: Pearl22 |Visa alla inlägg
  • Pearl22

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej på er! Här har ni en till Umebo som är gravid med andra barnet :) Är beräknad till slutet på juli, den 22:a om man ska tro graviditetsuträknaren här på FL. Har en dotter född -08 och bor på Marieberg.
    Jag var på inskrivning strax före jul och har fått tid för RUL 1 mars, känns som en evighet dit...  :(
    Mår relativt bra, är ständigt trött såklart och har mått lite illa till och från. Har precis som förra gången en jobbig nästäppa som jag försöker hantera med kortisonnässpray och otrivin. Förutom det mår jag toppen!

• Pearl22
    Saufi skrev 2011-01-19 22:26:17 följande:
    Välkommen sleepingangels!

ÅÅ vad jag önskar att dom här första veckorna kunde gå lite fortare...vill vara i v 15 nu, börja få mage, bli piggare och slippa allt illamående! Jag undrar en sak, vad var den onödigaste babypryl ni köpte? (eller vad tror ni den onödigaste babyprylen man kan köpa är?) Fick den frågan och jag kunde inte komma på något bra svar....

Sköt om er!

Jag har börjat få mage Fast mycket beror nog på att det är andra barnet och att jag snart går in i vecka 15.

* Flaskvärmare till bilen - totalt onödig grej som vi bara använt 1 gång och blivit riktigt besvikna på. Hade en vällingflaska i den säkert 20 minuter utan att det ens blev ljummet.

* Vyssan lull puckar till spjälsängen. Funkade inte alls på vår dotter och hade nog själv förväntat mig ett mjukare "gung" istället för det styva korta som blir av dem.

* Babysitter med vibrator. Också något som jag upplevde totalt onödigt, hon ville knappt sitta i den och vibrationerna var inte ett dugg lugnande.

• Pearl22
    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8

September
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9
  • Pearl22
    Äntligen dax skrev 2011-02-01 10:21:15 följande:
    Får man välja 3D-ultraljud nuförtiden? När jag var gravid förra gången fick man bara göra 3D om det var något speciellt, typ att de misstänkte någon missbildning. Vore riktigt kul att få testa måste jag säga
    Tyvärr är det vad jag förstår väldigt svårt att få till bra bilder på 3D UL. På mig provade de vid 2 olika tillfällen under förra graviditeten och ingen av gångerna lyckades de få några bra bilder. Ena gången var bebisens hand i vägen och andra gången låg hon så knäppt att det inte gick av den anledningen. Jag blev jättebesviken då jag verkligen hade hoppats på att få en fin 3D-bild menmen...
  • Pearl22
    Äntligen dax skrev 2011-02-01 15:01:57 följande:
    Ok, men vid vilken tidpunkt i graviditeten gjorde du? Har för mig att det är svårare när det blir trångt därinne. Könet borde iaf vara lättare att se tycker man.
    Jag gjorde det första i vecka 19 (dateringsultraljudet) och det andra typ i vecka 32 tror jag...
  • Pearl22

Välkommen Ankan09! Kul med en till som är beräknad till juli Lycka till på ultraljudet!!

• Pearl22

Äntligen Dax: Nej, vad tråkigt :( Hoppas ni kan ta er igenom detta på bästa sätt... Stor styrkekram till dig!

Jag var på RUL idag och allt såg bara fint ut! Ser ut som vi väntar en pojke denna gång och mitt BF blev bara flyttat 1 dag bakåt, det nya är alltså 21/7. Annars mår jag lika bra som vanligt. Har haft en hemsk eftermiddag och kväll idag dock då dottern fick hög feber och tungt att andas. Efter besök på först vårdcentralen, sen barnmottagningen och efter det akuten x 2 så fick hon till slut diagnosen förkylningsastma. Nu ligger hon äntligen och sover i sin säng sedan en halvtimme tillbaka, och andas lättare efter dubbla inhalationer Ventoline.

• Pearl22

Höstflickan83: Det känns rätt skoj faktiskt! Det hör väl lite till "kärnfamiljen" att man ska ha en av varje Han kommer få dras med en hel del rosa grejer såsom babysitter osv, men det ska nog gå bra det med
    Dottern andas mycket bättre idag sedan hon fått börja ta sin astmamedicin. Hon har dock varit väldigt trött, men det kanske inte är så konstigt då hon har en hel del sömn att ta igen från de senaste dagarna.

Saufi: Mja, väntrummet var väl helt okej. Kändes modernt och så. Men själva undersökningsrummet tyckte jag kändes mörkt och trist. Det var typ bara en brits, ultraljudsapparaten och en stor plasmaskärm på väggen typ. Nog för att det kanske inte behövs så mycket mer just i detta undersökningssyfte, men lite dekorationer tror jag skulle göra mycket för helhetskänslan ändå.

• Pearl22
    Höstflickan83 skrev 2011-02-24 12:46:50 följande:
    Ja, man kan ju inte köpa allt nytt bara för att det blir olika kön, det blir kanske lite väl dyrt. Men några nya kläder får han säkert ;) Det blir hur som helst jättebra, oavsett om han sitter i en rosa babysitter eller ej! :)

Vad skönt att hon är bättre. Kanske kan det vara så att hon blir trött av medicinen också? Inte bara av att hon har lite sömn att ta igen? 
    Nja... Vi fick åka in på barnmottagningen igen idag, då hon fått hög feber igen och tycktes ha ont och var allmänpåverkad. Visade sig att hon har dubbelsidig öroninflammation, som om det inte räckte med förkylningsastman! *suck* Men nu går hon på penicillin så nu ska det väl ändå vända tycker jag! Kändes helknäppt att ge henne massa olika mediciner nu ikväll innan läggning, men vad gör man? På läkarens ordination skulle hon ha Kåvepenin, Alvedon, nässpray och astmaspray för att hon skulle ha så bra förutsättningar som möjligt för att sova gott inatt.
  • Pearl22
    Höstflickan83 skrev 2011-02-24 22:16:53 följande:
    Men nej! Vad tråkigt att höra. Stackars lilltjejen :/ Dubbelsidig öroninflammation också, det som gör så ont! :/
    Hoppas verkligen att medicinerna hjälper nu så att hon får sova ordentligt så att hon snart blir piggare! Skickar lite kryapådig-tankar till henne! 
    Tack så mycket! Hon verkar betydligt piggare idag. Har sovit jättebra och även om hon inte är helt återställd än så märker man ju en klar förbättring sen hon fick penicillin i kroppen.

Vad ska alla hitta på i helgen då? Nån som ska på barnloppisen?
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå