Inlägg från: ankan09 |Visa alla inlägg
  • ankan09

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej hopp.

Jag är ny här i tråden =) 

Väntar bäbis i mitten av Juli 2011. Har en dotter som just fyllt 4 år. Jag ska på UL nu i veckan vilket jag verkligen ser fram emot - en belöning för kämpandet genom illamående och allt som följer...

Lägger in mig på listan (vet inte hur man gör sånthär, men jag provar)

BF-lista

Juli

Slania: Andra barnet, BF 22/7
    ankan09, andra barnet, BF 20/7 (får väl se vad ultraljudet säger)

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• ankan09

Hej. Tack tack Känns trevligt att ha några julimammor m.fl att bolla tankar och krämpor och så vidare med. Jag mår väl inte så jättebra. Har svår huvudvärk och migrän. Nästan dagligen tyvärr. Allt började när jag väntade mitt 1:a barn. Fortsatte därefter och har escalerat nu under denna grav. Rätt tugnt. Går på specmödra och de är jättebra som tur e! Illamåendet gick över i v 17. Iallafall det värsta. Nu har jag en absurd hunger - men äcklas av mycket Kött tex. Jag har dock tyvärr några extrakilon utöver gravkilon så det gör inget att jag har svårt att äta ibland. Däremot har jag blivit tokig i mjölk Tyvärr har jag haft en hel del sammandragningar på sistone. Någon fler som känner av sådant??

• ankan09

Haha...exakt....här är det oftast mjölk med oboy som gäller....
    Sammandragningarna har dock lättat - skönt.

• ankan09

Hej alla. Annika heter jag och tror jag är ny här =)
    Var inne på någon tråd tidigare men den verkar ha försvunnit, eller så hittar jag inte den... =(

Jag väntar barn nr 2 den 17 juli. Har en dotter som är 4 år. Hon är oerhört förväntansfull ibland, och ibland verkar hon tycka att det känns jobbigt att liksom inte veta vad det innebär osv.
    Vi har ingen aning vad det är för en liten krabat som väntar på att få se dagens ljus. Det enda jag vet är att den verkar vara nattpigg... Är i v 30 nu. Har enorma problem med rygg, migrän och hemska sammandragningar - så graviditeten känns nu superdryg. 10 veckor....suck!

Har ni i tråden träffats något?
    Jag vet inte hur man gör för att lägga till sig på "listan" däruppe - men är det någon som vet så får den gärna lägga till mig =) 
    ankan09, andra barnet, BF 17/7

Ha det gott alla!

(ps, vi har tecknat trygghansas gravidförsäkring, som kostar. Känner flera som arbetar med försäkringar och den sägs vara bäst, dock viktigt att komma ihåg att "teckna om den" så fort barnet föds) 

• ankan09

Halloj. Hur går det för alla här?
    Jag håller med i "kudd/täcke"- dilemmat. Svårt att veta hur man ska bädda. Beror en del på vädret. Hur det är än så är ju nyfödda rätt känsliga och har lätt att bli kalla och varma. Vi får helt enkelt prova oss fram =)
    Jag har nu gått in i v 34. Nu är det tungt tycker jag. Förutom mina svåra rygg och nackproblem som jag är sjukskriven för så är det ju liksom tungt i övrigt. Jag har en jättemage. Det kliar lite överallt, jag är enormt törstig, dricker hellre än äter =) jag är supervarm och hoppas att sommarvärmen dröjer ett tag.. Händer och fötter sväller och halsbrännan - den vidriga halsbrännan - är ett faktum...
    Vi har fått hem vår Brio sing som vi beställde på nätet, fick babyskydd (varför heter det inte bilbarnsstol längre?) på köpet. Är jättenöjda. Vår Emmaljunga är i superskick men den ryms inte i min nya lilla bil tyvärr. Så det blev en ny vagn.
    Nu börjar vi med profylaxövningar här hemma och har börjat tvätta lite småkläder. Känns lite mer verkligt då =)
    Storasyster peppar varannan dag, och varannan dag känns det jobbigt. "bäbisar skriiiiker ju så" säger hon... Jodå, det är ju så.
    Är det någon fler här som är kring v 34?
    Ha en bra dag! 

• ankan09

Hej.
    Grattis till bäbisen Höstflickan!
    Nu börjar det hända grejer. Vad många ändå som börjat få förvärkar, flytningar och annat. Jag tycker att det är så svårt att avgöra vad som är vad, varför osv. Jag hade ett dygn utan fosterrörelser och till slut ringde vi in, de bad oss komma dit. Men först drack jag ett glas isvatten - och himmelens vad det satte fart på rörelserna. Så vi slapp åka in.
    Nu är jag i mitten av v 36. Har 32 dagar kvar, eller vad det nu kan komma att bli. Jag har fått sjukt ont i mina leder - händer och fötter. Har blivit rätt vätskefylld och tydligen kan man få typ reumatisksmärta då. Kul är det inte...värst var det förra veckan då värmen var som värst... Fy f-n... 
    Jag hoppas att min bäbis inte går exakt alla dagar för jag tror att stundande värme kan bli outhärdlig i så fall...
    Vi har nu börjat profylaxa. Allt känns SÅ overkligt. Hur kommer allt att bli liksom...
    Det är ju barn nr 2 för oss, men första vaginala förlossningen...så man har ju en del funderingar.

Gör Ni profylax? Har någon börjat med förlossningsbrevet? 

• ankan09

Jag funderar också kring förlossningen - och är mest rädd för att sambon inte hinner med.. han reser mkt i jobbet (flyg) och det kan ju ställa till en del... jag tror nästan att jag är mer orolig för att han inte hinner, än allt annat =)
    Okej, sugklockan är jag inte så peppad på heller, men måste man så måste man. Men i övrigt är jag oerhört nyfiken på förlossningen.
    I dag har vi 29 dagar kvar... Spännande!! 

• ankan09

Jag kan trösta dig Frka 11 att viktökningen drabbade mig också i den veckan. Det small till. Både bäbis och vätska i kroppen... Sedan planade det ut.

Jag har 13 dagar kvar nu...är svullen som en elefant och mår väl sådär... Ont överallt. Sömnen är jättestörd. men det hör till...
    Jag pysslar på med kläder och tvättar och boar =)
    Längtar så otroligt!!!

Är det någon av er som tidigare provat EDA? 

• ankan09

Ok, tack för info kring EDA =) 
    Det börjar luta åt att jag provar den...jag fick ryggbedövning inför mitt snitt förra gången och själva sticket oroar mig inte. Däremot är man ju rädd att värkarbetet skall avta så att det drar ut på tiden. Men med den sömnbrist och värk jag har nu tror jag inte att jag vågar hoppa över den där edan:n... =) 

• ankan09

ok, det låter ju ändå som att EDA kan vara ett bra alternativ...
    Jo, jag såg att de slår samman avdelningarna. Jättetrist, men vad gör man... Sommartider...
    Hoppas att man får en dag då det finns många rum tillgängliga =) Hoppas kan man...men sannolikheten är liten. Jag tycker det ser ut som att många i Umeå är höggravida...

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå