Inlägg från: Mearlin |Visa alla inlägg
  • Mearlin

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Det verkar verkligen vara olika! Det blir så att jag mer och mer funderar på att be om ett till besök.. Ska fundera några dagar till hur jag ska göra. Känns så konstigt att först ha ifrågasatt deras rutiner och accepterat besök i vecka 25 och sedan ringa och be om ett tidigare. Mår ju egentligen inte dåligt, men vill ju veta att allt är bra för att slippa nojja mig.
    Det var fantastiskt att få gå på ultraljudet och få en första blick av lillefot! Underbart.
    Du ska se, när du ligger där vill du inte gå därifrån. Jag skulle gärna göra det igen ;)

Såg någon på En unge i minuten? Måste väl vara lite hormoner som spökar, men jag var nära att böla hela tiden. Ena sekunden av glädje hur underbart det måste vara, nästa i ren förskräckelse om vad sjutton jag gett mig in på, ungen ska ju ut!! :P 
    Jag såg på en unge i minuten. Satt också och grät en hel del, men känner mig ändå väldigt lugn. Känns som att så enormt många har fött barn förut, det borde jag också fixa! Men det var enormt rörande till stora delar tyckte jag!

Jag går på Norrlandskliniken, är supernöjd med dem. Men de har säkert olika rutiner hos alla barnmorskor hur de ska göra.   
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-03-26 17:26:03 följande:
    De verkar inte vara en sån aktiv tråd med kul med Umebor :)
    Nja, det går upp och ner med aktiviteten, men som sagt roligt med fler i Umeå som ska väntar smått :)
  • Mearlin

Välkommen malinmann!!
    Är så roligt att tråden börjar fyllas på. :)

Hur går det för alla? Själv har jag börjat känna av lite rörelser i magen och det är ju hur häftigt som helst!!

• Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-03-29 08:22:25 följande:
    I natt hade jag disco i magen, haha kunde fasen knappt sova. Bad sambon känna men så fort han lägger handen på så slutar de haha helt sjukt.

Vill ju dela med mig av de hela men de vill inte liten :P. 
    Åh så roligt, vi har precis samma här. Sambon vill så gärna få känna och jag vill så gärna att han ska få dela lite av det jag känner, men plutten i magen vill inte vara lika givmild med rörelser. Men det kommer nog snart hoppas jag :)
  • Mearlin
    malinmann skrev 2011-03-29 08:42:03 följande:
    Jag har inte kännt sparkar från bara i lördags :) har moderkakan fram. men från att inte känna något alls så är det känner jag hela tiden nu och det är ju underbart :)

Vilken vecka är ni andra i?

Jag har gått 23 fulla idag :)
    Jag är i vecka 20+4 idag. 
    Har känt sedan strax efter RUL, det är ju helt underbart. Sitter och skrattar för mig själv ibland och vad liten håller på med. 
  • Mearlin

Välkommen anneliejosefin!

sleepingangels: har inte haft problem med jätteont i magen, så kan tyvärr inte komma med något bra tips.

Själv sitter jag och småskrattar för mig själv lite nu och då när liten kullerbyttar, sparkar och trycker i magen. Det är en så sjukt häftig känsla så jag vill att det ska röra sig hela tiden, nästan ;) På natten får det gärna vara lugnt :)

Hoppas ni andra mår toppen, tiden går fort, jag är mer än halvvägs nu. Helt galet :) 

• Mearlin

Hur går det för alla i sommarvärmen?! 
    Augusti närmar sig, har bara 9 veckor (+-) kvar till BF, känns overkligt. Har inte börjat handla så mycket än, men känns som det är dags nu. Hur har ni gjort!? Är allt färdighandlat?

• Mearlin

Höstflickan 83: GRATTIS till lilla pojken! Förstår att mycket känns omvälvande och säkert inte alls som ni tänkt er, men skönt att höra att det går bra :)

Ta hand om er hela bunten, snart får vi våra små i våra famnar vi också :) 

• Mearlin
    Carro K skrev 2011-07-11 19:03:57 följande:
    Hej allihopa!

Hittade just er tråd. Vet att jag är rätt sent ute men provar ändå. Jag är en tjej på 30 år som med min sambo bor på Rödäng i Umeå. Vi väntar vårt 2:a barn i augusti (16:e) enligt ultraljud. Vi har sedan tidigare en liten dotter på 1 år och 3 månader så hon blir tidigt storasyster.

Började läsa era inlägg och ska föröska att hinna läsa ikapp mig lite:)

Är det ok att även jag hänger med er?

/Carro
    Hej Carro!
    Klart att du ska hänga med här!

Själv har jag 30 dagar kvar idag, känns overkligt. Och än är inte allt klart :S Ska hämta barnvagnen idag, så det känns roligt också, lite mer verkligt. Sambon målar skötbordet så det börjar ändå ta sig hemma.

Hur går det för alla med värmen?!

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå