Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

vad har ni för sf mått, ör själv i vecka 35+2 och hade idag sf på 37... ligger över den översta kurvan haha. ska kolla viktuppskattning imorgon på ul...

• Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-10 20:22:38 följande:
    Grattis till alla små bebisar!
    Även här har vår lille son valt att titta ut :)

I lördags (6/8) klockan 6.44 kom vår lilla gosse, 53 cm och 3510g. Hade  en bra förlossning, men är lite trött. Lillen har fått sola p g a gulsot, men nu hoppas vi på att få vara hemma och bara njuta!

då måste vi vart på bb samtidigt då jag fick den 7/8 :)
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-16 10:36:05 följande:
    Ja, det var vi säkert. Vi åkte hem på måndagen den 8:e, låg på sal Q.
    okej jag låg på sal s :)vi åkte hem den 10 :). Fasen vad jobbigt de var att dela rum. Då rumskompisens barn skrek non stop helatiden... jag och min bebis bara titta på varann... skit jobbigt att inte få sova alls där. Men är rätt glad över de nu då min bebis inte vaknar om man dammsugar eller har på tv högt eller pratar högt :) så nått posetivt kom från de iallafall :)
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-17 14:18:06 följande:
    Håller med, var inte alls roligt att dela rum! Men det fanns ju flera rum lediga, så förstår inte riktigt varför vi var tvungna att dela... 
    Vi var tvungna att komma tillbaka igen den 9:e så lilleman fick ligga och sola till den 10:e pga gulsot.
    Är så skönt och mysigt att vara hemma! Hur går det för er nu? Börjat landa lite? 
    Jag gick in till personalen och frågade om de fanns lediga rum, hon ja de finns de men jag kan inte ge dig ett för de är fler som vill de och alla kan inte få de. så de sög.
    Vi har fått åka in flera gånger då hon var så slö, hon fick tydligen inte i sig mat och mina bröst gjorde å ont fulla av mjölk, huvva. Men pumpar nu så de funkar skit bra, hon äter som fasen :). sen hade hon höga värden i gulsot men behövde inte sola :).
    Jaa de känns jätte bra, för er :)? 
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-18 14:47:25 följande:
    Okej, fy så trist. Det är klart att alla vill ha egna rum, men så långt det är möjligt tycker jag att de borde kunna ge egna rum. Jaja, men så är det. 
    Var in och vägde idag, han är ju snart 2 veckor och har gått upp ca 400 gram. Så här är det ingen brist på mat och han får i sig allt han behöver :)
    Vad skönt att det ordnade sig för er, är inte alls roligt när de är slö.
    För oss känns det toppen! Har världens snällaste och charmigaste kille som det inte går att få nog av.

Vore skoj om vi skulle kunna dra ihop ett gäng från tråden framöver och träffas när alla har fått landa lite!? 
    Jaa jag håller med :)
    Min lilla flicka är så lugn så de är helt underbart, ligger bara och myser, hon grina nyss i 1 min sen var de över haha. Hon blir grinig på kvällen, nu är hennes mest vakna tid, så hon får alltid somna i våran säng då hon somnar så fort man lägger henne där sen när man ska upp och mata henne sen får hon ligga i sin säng då går de bra :) 
  • Ninakarolina
    ankan09 skrev 2011-08-31 18:12:35 följande:
    Glömde fråga, ni som fött under sommaren fram till typ mitten av augusti - hur har ni upplevt personalen på BB? I synnerhet de som nämnt de varit vikarier? 
    Vi råkade nämligen ut för en av de som knappast valt rätt yrke (vikarie)... 
    Jag fick den 7/8 tyckte personalen var bra, Men de fanns en gammal tant som varken jag eller min "rumskompis" gillade en finska eller vad hon nu var. Rätt sur av sig och fick ön att känna sig jätte dålig som mamma " barn ska inte sova på rygg" och " napp ska inte användas på natten" näe hä hur ska man kunde veta när man aldrig haft barn. men min bebis sover då med nappen varje natt och spottar ut den när hon somnat och hon mår fint, men har henne sovandes på sidan.
    Så henne gillar vi inte. Men de andra var toppen. Speciellt en äldre kvinna som var runt 60 + och solbränd och ljusbrunt hår, axelkort... henne vill jag ta hem :D. 
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-31 22:42:29 följande:
    Då ville vi nog ta hem samma :) 
    Vi var inte alls nöjda med personalen, förutom den äldre kvinnan och en annan kvinna. Men i övrigt kände vi oss bortglömda, oviktiga och vilsna..
    jaa hon var underbar, när jag fick åka till baka många gånger så var de hon som hjälpte och fixa så jag fick komma in på rummet och undersöka min illa tjej, de andra glömde bort mig i 1 timma m.m. jag var tvungen att åka dit för att veta prov svar som de kunde sagt på telen. kvinnan jag träffa sa att jag måste verkligen åka in för de, och när jag väl kom in så kom en kvinna efter typ 30 min och sa "allt är bra nu blir ni utskrivna" helt sjukt kass... då vart min favorit tant sur och sa att jag inte alls behövt åka dit på min födelsedag för de, 2 gånger dessutom, engång för blodprov på lillan sen veta svaret.... blev inget kalas den dagen, jäkla vikarier. haha. 
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-09-01 06:49:41 följande:
    Fy så taskigt och dåligt gjort, men det är som det är.. Är dock tråkigt att de verkat ha så dålig koll och en enorm brist på kommunikation.. 
    Tur att favoriten fanns på plats i alla fall, undrar hur vår upplevelse av det hela skulle varit annars!? 
    haha jaa. men jag behövde sällan hjälp då min bebis var tyst helatiden :) men rumskompisens tjej skrek 24/7 och dom lyssna dåligt på henne och alla sa olika saker till henne, visste inte vem hon skulle lyssna på, de var kast. 
  • Ninakarolina

Massa sommar personal, så man får inte de bästa skulle jag tro. Man få vara glad att de ens fanns personal :D.

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå