Inlägg från: MalinNu |Visa alla inlägg
  • MalinNu

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Vi följer gärna med på onsdag:)

• MalinNu

Mearlin: Ja de låter som en bra tid:) Ska bara lyckas hitta dit, har inte vart på teg allt för många gånger.

Terraberra: Fy vad hemskt, tur att du följder dina instinkter. Skönt att det har börjat vända nu, Oskar får krya på sig och hoppas att ni snart får komma hem.

• MalinNu

Tack tjejer för senast, det var trevligt att ses:)

Mearlin: Vi följer gärna med på bio nästa vecka, ska ta och kika vad det går för filmer.

Terraberra: Härligt att ni har fått komma hem nu och att Oskar har svarat bra på medicinen. Det blir ju så att man tror att hjärnhinneinflamationen har ett samband med sprutan, eftersom att han fick det någon dag efter att han hade tagit sprutan. Hoppas att ni snart kan vara med och träffas igen.

Höstflickan: Fy vilka jobbiga nätter, och måste vart riktigt jobbigt för både er och inte minst för Neo som måste haft riktigt ont. Det är så hemskt när man inte kan göra någonting annat än att bara vagga omkring med dom. Hoppas att det har blivit bättre nu efter att han ha fått bajsa och att ni alla tre har fått sova bra natten som var.

Ninakarolina: Hur var öppna förskolan på Tomtebo?

Här har vi haft en lugn och skön helg, där vi har hunnit med att vara på dop och fira farsdag. Däremot har Liam dom två senaste kvällarna gallskrikit i typ 40 minuter, jag misstänker att det har med järndropparna att göra som vi har börjat ge till honom. Känns riktigt jobbigt och är det så att det fortsätter så måste jag ta och prata med bvc, för det känns inte värt att ge dom till honom om det är så att han mår dåligt av det.
    Ni andra som har gett järndroppar till era barn, hur reagerade dom på dropparna?

• MalinNu
    Ninakarolina skrev 2011-11-14 22:36:34 följande:
    Lugnt och skönt, du får gärna följa med mig nästa gång. För penny var minst. 2 var 5 månader och resten typ 9. När de hade ringdans m.m så satt Penny i mitten i sin baysitter haha. Men när flyttar ni hit? 
    Vi följer gärna med :) Nu bor vi äntligen på tomtebo :)
  • MalinNu

Här har vi levt i en liten flyttbubbla den senaste veckan, och nu äntligen är gamla lägenheten tömd och städat så att vi kan återgå till vårt vanliga liv:)

Höstflickan: Jo vi fick också järndropparna från barn, pratade förra veckan med läkaren som skrev ut och hon tyckte att vi skulle prova oss fram för att se hur han reagerar, så nu har vi haft ett uppehåll i några dagar och ska prova på att ge dom i en sänkt dos när han har bajsat. Nu visade de sig att de kanske inte alls är järndropparna han har reagerat på utan den senaste veckan så har det växt fram ett navelbråck, så det kan även vara det som spökar för lilleman.

Hur blev det med bio i veckan? Någon som har koll på vad det går för filmer?

• MalinNu

Höstflickan: oftast går navelbråcket tillbaka av sig själv och man väntar tydligen 1 år minst innan man beslutar om operation. Vi skulle iallafall få en kallelse till kirurgen och se vad dom tycker. Jag funderar på bio i morgon, enda nackdelen är att de är så tidigt på dagen. Om inte annat så känner jag för att komma ut och gå på öppna förskolan eller något liknande, måttligt less på att sitta inne :). Ska ni gå bion?

• MalinNu

Mearlin: förstår att de är en hel del att ordna, lycka till med dopet :) öppna förskolan nästa vecka låter som en utmärkt idé :)

• MalinNu

Här har vi precis stigit upp så de kan bli tajt med bio, funderar istället på att gå till öppna förskolan senare idag. Är du sugen att gå dit?

• MalinNu

Vi pratade om att ses på öppna förskolan på Ålidhem nästa torsdag, vad sägs om det? :)

• MalinNu

Terraberra: Å vad skönt att höra att Oskar har repat sig bra efter hjärnhinneinflammationen :) Förstår att ni väljer att hoppa över pneukocker-sprutan.

Ja vi håller också fortfarande på och velar fram och tillbaka om det blir något dop eller inte, känns som att det är dags att ta tag i de snart, fast jag verkar ha väldgt lät fört att skjuta upp på de av någon anledning:)

Känner likadant som höstflickan att bion är tyvärr lite tidigt på dagen, tycker öppna förskolan passar bättre i och med att det är efter lunch.

Ska bli skoj att ses och testa på Ålidhem efter allt gott man har hört om öppnis där.

• MalinNu

Ninakarolina: ja nästa vecka tänkte vi gå på Ålidhem. Jo vi har flyttat nu:)

• MalinNu
    Mearlin skrev 2011-11-23 23:09:00 följande:
    Terraberra: Skönt att höra att han är piggelin nu och kul blir det att ses nästa vecka! 
    Trodde vi skulle få en toppenkväll då B somnade redan halv tio. Men såklart vaknade han efter ett tag och jag hoppas nu på att han somnat på riktigt!!

Hur går det för er andra med sömnen?

Kan bara tillstå att jag har ett "tacksamt" problem som säkert många är mest avundsjuka på, men hjag undrar ändå om ni har något tips. Senaste veckan har B lagt sig typ halv tolv. Vaknat ett par-tre gånger under natten för att äta och sedan "sovit klart" vid elva på fm. Sovrutinerna är ju toppen men har någon nån idé på hur man kan tidigarelägga allt ett par-tre timmar? Typ somna vid åtta istället för att vakna vid åtta på morgonen?
    Här har vi äntligen börjat komma ifrån det här med att äta var tredje timme under natten, dom senaste nätterna har Liam vaknat ungefär var 4-5 timme vilket verkligen gör stor skillnad för ens egen sömn.

Har väl inte direkt heller något tips när de gäller sömnen, det vi har försökt börja med lite smått att göra är att göra samma sak varje kväll inför nattningen, för att han på så sätt ska förstå att det är dags att sova för natten.
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå