Ninakarolina skrev 2011-09-18 23:19:47 följande:
ger du ersättning, ge då inte semper min skriker som fan av de. ger nan nu och hon är lugn och nöjd och får skita av de :). sen har jag henne sovandes i vagnen så jag kan gunga henne till sömns de funkar bra :).
Ger ingen ersättning, helammar honom.
Mearlin skrev 2011-09-19 09:16:26 följande:
Ninakarolina: Det var ett riktigt spännande klipp du tipsade om! Visa läten är tydliga och används mer än andra, men det är riktigt skönt att ha det i bakfickan :)
Jag undrar med alla er här inne, vad gör ni för att aktivera er på dagarna? Främst tänker jag på aktiviteter utanför hemmet. Vi börjar bli lite less på att vara hemma själv (eller mest mamma) och skulle vilja hitta på någoy. Tips mottages tacksamt!
Jag hittar inte heller på så mycket mer än att gå ut på promenad, men jag känner mig också lite begränsad iom att han skriker så himla mycket.
ankan09 skrev 2011-09-19 11:40:00 följande:
Koliktips! Min dotter (som i dag är 4,5 å) hade kolik, av den svåra sorten. Den försvann på ett kick när jag tog bort alla mjölkprodukter ur mitt matintag. Trappade ner amningen och gav profylac ersättning (alternativ ersättning för mjölkallergiker, apoteket). Minifom och magdroppar, vaggor och värmare lindrade bara smått. Mjölken kan ställa till jätteproblem för kolikbarn, så bort med den så ska ni se att det löser sig.
Jag har funderat på det där men min BVC-sköterska vill testa allt annat först för hon tycker att det är ett sånt stort projekt för oss. Jag har slutat dricka mjölk och äta youghurt och ha grädde i mat. Men jag får ju i mig mjölkprotein, vasslepulver och sådana saker... Men snart funderar jag på att testa vara stenhård... även om det är jobbigt. Det är så synd om honom som skriker hela tiden, och jag blir ju knäpp.
Ninakarolina skrev 2011-09-19 13:01:12 följande:
Visste funkar de :).
Jag gör inte så mycket om dagarna mer än matar rapar och myser, har inte vågat gått ut nu då elaka getingar jagar oss helatiden :( bor på Tomtebo längster ner nästan. flyttade hit 2 veckor innan jag bf. mysigt att bara gå promenader runt området och se alla fina villor och drömma sig bort :). jag är sugen på bebis bio sen, men de skulle vara kul om nån ville följa med :).
har skaffat en lavemangspip nu på apoteket och gör man in den i bebisens rumpa får hon prutta , vil.let är jätte bra så de rekommenderar jag med :).
Jag skulle också gärna gå på bio sedan! Hoppas bara han ska skrika mindre så man inte förstör hela filmen.. :P
Mearlin skrev 2011-09-21 05:01:27 följande:
Det är ungefär som här då. Idag tänkte jag faktiskt ta mig på öppna förskolan beroende på lillemans humör..
Jag är med på barnvagnsbio eller liknande framöver
Blev det öppna förskolan? Hur var det? Vilken gick du på? Jag har inte vågat mig på att testa det där ännu..
Mearlin skrev 2011-09-21 08:54:46 följande:
Det låter toppen det :)
Är det någon som tänkt gå på babysim framöver?
Jag har funderat på babysim men inte kollat upp något. Vet du när sånt börjar?