Inlägg från: Mearlin |Visa alla inlägg
  • Mearlin

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Ninakarolina skrev 2011-09-21 07:20:41 följande:
    Jag ska med på öppnaförskolan någon dag, men är så förkld både jag och lillan. Så vi vill inte sitta alla andras små barn :), så vi väntar med de.
    Toppen får dra ihop ett gäng och se film och fika :) 
    Det låter toppen det :) 
    Är det någon som tänkt gå på babysim framöver? 
  • Mearlin
    gruset skrev 2011-09-21 13:05:50 följande:
    Mearlin och Ninakarolina: Har ni sett någonting om barnvagnsbio i höst? Jag är också sugen att gå på bio. Försökte söka efter bioprogram på nätet, men lyckades inte hitta någon info om Umeå. Hoppas att de fortfarande har barnvagnsbio på dagarna.
    Jodå, jag sökte på barnvagnsbio umeå och fick fram vilka filmer som går nu :) Dock hittade jag inget program för hösten...
    Just nu är det jane eyre och friends with benefits som går, så vi kan väl träffas framöver och kika på lite bio :) 
  • Mearlin
    Höstflickan83 skrev 2011-09-21 17:29:56 följande:
    Ninakarolina skrev 2011-09-19 13:01:12 följande:
    Visste funkar de :).
    Jag gör inte så mycket om dagarna mer än matar rapar och myser, har inte vågat gått ut nu då elaka getingar jagar oss helatiden :( bor på Tomtebo längster ner nästan. flyttade hit 2 veckor innan jag bf. mysigt att bara gå promenader runt området och se alla fina villor och drömma sig bort :). jag är sugen på bebis bio sen, men de skulle vara kul om nån ville följa med :).

har skaffat en lavemangspip nu på apoteket och gör man in den i bebisens rumpa får hon prutta , vil.let är jätte bra så de rekommenderar jag med :). 
    Jag skulle också gärna gå på bio sedan! Hoppas bara han ska skrika mindre så man inte förstör hela filmen.. :PBlev det öppna förskolan? Hur var det? Vilken gick du på? Jag har inte vågat mig på att testa det där ännu..
    Mearlin skrev 2011-09-21 08:54:46 följande:
    Det låter toppen det :) 
    Är det någon som tänkt gå på babysim framöver? 
    Jag har funderat på babysim men inte kollat upp något. Vet du när sånt börjar?
    Men vi kan väl vänta ett tag och sedan försöka samlas på en bio framöver!

Jo, jag var i väg en snabbis, blev inte så länge. Jag var på Tegs familjecentral och deras babygrupp med barn upp till 8 månader. Som det kändes var de flesta barnen 3 månader och uppåt, Benjamin är ju bara 6 veckor, så det var lite skillnad. De barnen hade lite mer ut av varandra. Så känns som att ifall jag ska gå igen inom en snar framtid så vill jag gärna gå dit med någon med bebis i ungefär samma ålder. Men när Benjamin blivit runt tre månader kommer jag absolut gå på öppna förskolan, trevligt att träffa andra. Men som sagt roligt om man är några som bestämmer sig för att gå.

Av vad jag sett så har de babysim på två ställen i stan, iksu och simhallen. På båda ställena måste barnen vara äldre än 3  månader och de har startat överallt så blir nog efter jul som det är aktuellt för oss. 
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-09-28 21:37:22 följande:
    jag har en sån härlig liten tjej här hemma nu, skrattar och är riktigt med i de man gör och svarar när man pratar till henne m.m :) sover sjukt mycket och äter och bajsar bra nu så hon är nöjd hela tiden och de gör mig så glad :D.
    Så roligt att höra! Skönt att det blivit bättre :)
    Själv har jag en kille som har svårt att sova själv nu och svårt att sova överhuvudtaget. Så fort jag lägger ner honom vaknar han.. Men allt går väl i perioder hoppas jag, är bara att hänga på!
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-09-29 15:25:59 följande:
    Min tjej är med så ibalnd. Men har kommit på att hon somnar när tv är på men lägger jag henne i sovrummet där de är tyst så vaknar hon 5 min efter jag lagt ner henne. så prova ha radio på eller liknande :) skadar inte att prova. För när vi var hos sambons pappa igår så la jag henne i deras sovrum... och då vaknade hon på engång helatiden. Men sen när sambons bror satt i samma rum som penny och kollade på film så sov hon hela tiden :)
    Tack för tipsen, har provat olika varianter, men igår fick jag nog det största svaret. Lilla hjärtat är hes, hostar lite och har feber till och från. Har varit väldigt "mammig" senaste dagarna också. Inte konstigt att man vill vara nära mamma när nåt känns konstigt i kroppen.
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-09-29 15:25:59 följande:
    Min tjej är med så ibalnd. Men har kommit på att hon somnar när tv är på men lägger jag henne i sovrummet där de är tyst så vaknar hon 5 min efter jag lagt ner henne. så prova ha radio på eller liknande :) skadar inte att prova. För när vi var hos sambons pappa igår så la jag henne i deras sovrum... och då vaknade hon på engång helatiden. Men sen när sambons bror satt i samma rum som penny och kollade på film så sov hon hela tiden :)
    En varm vetekudde för att värma upp sängen först verkar också funka bra :)

• Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-10-04 09:22:10 följande:
    Ska nu iväg och skriva på faderskapset, hade helt gömt bort de men nu ska de göras :)

Bjuder på en bild på gla skiten :)
    Men goding så söt hon är!! 

Måste skicka en bild på min lila skrutt också :)

• Mearlin

Men hörrni brudar! Vad tror ni om en bebisträff snart? Har som stannat av är i tråden tycker jag

• Mearlin

Har ni något tips på ett bra ställe som går att träffas på? Nån gång under nästa vecka?

• Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-10-28 10:23:24 följande:
    De bästa fiket jag vet med massa barn är bus planeten, har vart där med Penny flera gånger... jag menar man blir inte stressad om barn skriker eller gråter då de är mycket barn och stoj :), men rätt lugnt där på dagen. Och vuxna och barn under 1 är de gratis... finns massa fika och bollhav som man kan sitta i om man känner för de :). Så de hade vart kul att dra dit. GOTT OM PLATS och barnvänligt. finns micro m.m
    Ja, men det låter väl toppen! Har själv aldrig varit där, men kul att se  något nytt :)
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå