Inlägg från: Mearlin |Visa alla inlägg
  • Mearlin

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Nu har vi precis kommit hem från sticket. Ammade medan hon tog sprutan, första gick jättebra, men andra gjorde ont, ha skrek och krokodiltårarna kom och  själv försökte jag hålla mig lugn. Ännu är det ingen feber men får se hur kvällen artar sig.  

Men var du med där inne ändå Terraberra??
    Hoppas alla haft en toppendag!  

• Mearlin

gruset: Lät riktigt skoj :) Kanske något att fundera över! 

Höstflickan: Skönt att det gick bra att komma hem! Låter som ni kommer få en härlig helg! Håller tummen för er på måndag!

Benjamin fick feber igår em och var riktigt grinig, bara mammas famn som dög. Inatt har han sovit oroligt och vaknat ofta för att äta. Men nu på morgonen möttes jag av världens pratkvarn och leende gotroll, så förhoppningsvis är det bättre igen idag! Bara en trött mamma...

Ninakarolina: Låter som våra barn är inne i liknande faser just nu, Benjamin vill också bara sitta upp eller stå, har börjat prata galet mycket och är sötast i världen såklart  Visst är det skönt de gånger man kommer på vad de vill!?

Terraberra: Ja, amningen kändes bra, skriket tog lite fortare slut då! Hur är det med er lillkille nu då? 

Måste fråga er, det är ju snart fars dag. Har ni tänkt köpa något och i så fall vad? 

• Mearlin

Dreglar gör Benjamin också, det bara rinner ur munnen på honom. Har börjat med dregglisar för att rädda bodysarna och det är faktiskt lättare att byta ut dem :)

• Mearlin

Hur har det gått för er Terraberra? Hoppas gossen blivit piggare!
    gruset och Höstflickan, hoppas era vaccinationer har gått bra!!

MalinNu: åh så skönt. förstår att ni är utvilade då :) Benjamin har haft en intensiv helg vilket gjort att han två av nätterna sovit åtta (!!) timmar i sträck! I natt var han tillbaka till sex timmar, men klagar inte överhuvudtaget!

Njae, jag har faktiskt fått en idé om fars-dags-present, vi har länge pratat om att vi vill ha Astrid Lindgrens alla filmer och Jonny har pratat om det ett flertal gånger, så har nog tänkt köpa någon av de filmerna. Då har jag ju några år på mig att köpa filmer i julklapp, present osv.. Haha. Men kan nog inte hålla mig från att köpa ett par kallingar också, bara för att det är första fars dag och en klassisk present. Slipsen håller jag mig nog ifrån.  

Tänkte nog gå på sångstund på öppna förskolan på Teg på onsdag. Någon som är sugen att hänga på? 

• Mearlin

Kul MalinNu att du hänger med :)
    Hoppas lilleman klarar sig bra så ni kan följa med på onsdag Höstflickan!
    Synd Ninakarolina, men vi får ta det någon annan gång :)

• Mearlin
    gruset skrev 2011-11-08 10:12:05 följande:
    Mearlin:  Det gick rätt bra för oss, tjejerna har inte fått någon feber, men Ella har skrikit en massa vilket inte är så ovanligt så det skulle hon säkert ha gjort ändå.
    Oj, vad länge B kan sova på natten! Hur gammal är han?

Jag ska också försöka hitta på någon farsdagspresent, men vet inte vad ännu. Vi brukar vara lite dålig på det där, men något litet är ju roligt.

Terraberra: Hoppas att han har blivit bättre!

Beställde precis två "fylla-i-bäbis-böcker" (Bästa boken om mig). Har inte kunnat bestämma mig vilken jag ska ha, så jag har inte kommit till skott. Men tiden går snabbt och sen är det svårt att komma ihåg vid vilken ålder de började göra olika saker som att le, skratta, gripa efter saker... Ska bli himla roligt när böckerna kommer.
    Han är bara 3 månader :) Är så skönt att han sover så bra, vilket gör att vi har toppendagar :)

Åh så roligt med fylla-i-bok. Jag har fått för mig att göra en själv, har köpt grejer till det, men orken ska ju finnas också... 
  • Mearlin

Höstflickan: Okej, du har bättre koll än jag :) Det låter ju riktigt trevligt! Men då siktar jag nog på att vara där mellan halv och kvart i ett. Vad tror ni om det Höstflickan och MalinNu?

Frka11: I den här tråden tror jag Ninakarolina har mest vana av de bekymren, så lyssna på henne ;) Och håller verkligen tummen för att det löser sig för dig!!

• Mearlin

Terraberra: Men fy så hemskt, sitter här med tårar i ögonen! Vilken mardrömstid det måste varit för er. Är evigt glad att lilleman nu mår bättre! Tänker på er massvis! Kram till er!

MalinNu: Kör på det, skickar ett privat meddelande till dig med mitt nummer ifall du skulle vimsa bort dig :) 

• Mearlin
    Höstflickan83 skrev 2011-11-09 01:13:39 följande:
    Mearlin: vill du skicka ditt nummer till mig med så jag kan smsa om det skulle vara så att vi blir hemma? Försökte skicka meddelande till dig så du kunde få mitt nummer men det gick inte att skicka via telefonen. Tänkte så ni inte står och väntar på mig eller så. Får se hur lillkillen mår imorgon, han har varit rätt ledsen nu i kväll.
    Hej på er!
    Vet inte om ni hinner se det här, men ska vi säga typ kvart i ett utanför konsum då?! Jag finns där då!

• Mearlin

Tack för idag! Kul att träffas igen :) Hoppas vi kan ses allihop snart igen!! 

Hur går det för er Terraberra?  

Frka11: Går det bättre för er?  

• Mearlin

men härligt!! 
    läste i någon annan tråd också om en som läst en massagekurs och fått lära sig att man kan massera på översta delen av örat i max 30 sekunder för att stimulera magen. Provade en gång idag och det kom en del gaser, ska prova lite till med det. Hoppas på ännu en natt med bra sömn för er!! 

• Mearlin
    Terraberra skrev 2011-11-10 16:29:53 följande:
    Hej på er och tack för era stöttande kommentarer!

Vi är fortfarande kvar på barn 2 men min lillprins är tillbaka så som jag känner igen honom, vilken OTROLIG lättnad! Nu väntar vi på odlingssvar så vi kan hem och fortsätta med antibiotika hemma (han får intravenöst nu).

De har lyckligtvis kunnat utesluta de allvarligaste virusen som kan ge bestående hjärnskador, vilket vi är oändligt tacksamma för! 

Vad härligt att ni hade kul på öppna förskolan, förhoppningsvis kan vi vara med nästa gång ni ses! :) 
    Så glad för er skull att det går åt rätt håll!! Har dom någon idé vad det kan bero på? Tänkte eftersom det kom i samband med vaccinationen? 

Hoppas verkligen ni kan vara med nästa gång vi ses, skulle va riktigt roligt!

Den 23e november klockan 11.00 är det barnvagnsbio, men får inte fram vilken bio det är, men vi kanske kan hålla ögonen öppna och fundera på det?!
  • Mearlin

Terraberra: Så skönt att ni fått komma hem!! Hoppas allt fortsätter gå bra för er nu! 

Och till alla er stackare som knappt får sova något! Känner med er så oerhört och känner mig så enormt lycklig lottad som har ett barn som sover kanonbra för det mesta. Han hade ett par nätter i början av veckan då han var jätteorolig och sov kanondåligt. Jag var tröttare än tröttast. Men nu är det tillbaka igen. Igår somnade han halv elva, sov till fem då han åt, vaknade sju igen och sov lite till och nu är han på väg att vakna (klockan 10). Tycker så synd om er stackare som inte får sova något som sagt.

Och Höstflickan83: Du ska absolut inte känna något dåligt samvete för att du är less. Det är helt okej att vara det och det är vi alla ibland. Men tror att det är viktigt att vi på något sätt kan få lite egentid. Det har jag känt stort behov av de gånger jag varit less. För mig har det räckt att få gå på toa ifred eller gå ut och ta några andetag frisk luft, sedan känner jag mig "fit for fight" igen.

Okej, men då kör vi upprop för barnvagnsbion då. Kul att du hittade vilken film det var, jag var också ute och kollade men då var det inte klart. Och det blev en engelsk film, det känns ju också bra

23/11 klockan 11.00 - I don't know how she does it. Vilka är med?
    Vet någon hur man gör, om man måste boka biljetter i förväg eller? 

• Mearlin

Visst är det underbart när de äntligen får bajsa!! Ända till man ska ta reda på det. För här brukar det i alla fall bli rejält när det inte kommit på några dagar...

• Mearlin

Hej på er brudar :)
    Tyvärr blir det nog ingen bio för mig och Benjamin imorgon. Vi har ju dopet på lördag och jag känner att det är en del jag behöver fixa innan dess. Men visst skulle det vara nån fler bio innan jul!? Då är jag säkerligen taggad.
    Någon som är sugen att gå på en öppen förskola någonstans nästa vecka!? Jag/vi behöver komma ut lite då tror jag :)

MalinNu: Skönt att flytten är klar nu :) 

• Mearlin
    Höstflickan83 skrev 2011-11-22 23:03:17 följande:
    Förstår att det är mycket att ordna. Om du har några värdefulla tips sedan så får du gärna delge dem, jag bokade kyrka idag! 
    Det ska vara en bio den 7e december, men där vet vi inte ännu vilken film det är.

Jag går gärna på ÖF nästa vecka. Onsdag 30 november på Teg? Är någon med på det? =)
    MalinNu skrev 2011-11-21 23:06:22 följande:
    Här har vi levt i en liten flyttbubbla den senaste veckan, och nu äntligen är gamla lägenheten tömd och städat så att vi kan återgå till vårt vanliga liv:)

Höstflickan: Jo vi fick också järndropparna från barn, pratade förra veckan med läkaren som skrev ut och hon tyckte att vi skulle prova oss fram för att se hur han reagerar, så nu har vi haft ett uppehåll i några dagar och ska prova på att ge dom i en sänkt dos när han har bajsat. Nu visade de sig att de kanske inte alls är järndropparna han har reagerat på utan den senaste veckan så har det växt fram ett navelbråck, så det kan även vara det som spökar för lilleman.

Hur blev det med bio i veckan? Någon som har koll på vad det går för filmer?
     Har du tänkt att gå på bio i alla fall, eller avvaktar du också?
    Öppna nästa vecka på Teg är jag helt med på!!

När blir ert dop då Höstflickan? 
  • Mearlin
    Höstflickan83 skrev 2011-11-23 18:02:18 följande:
    Fick veta idag att ÖF på teg nästa vecka, på onsdag då det är babyöppet, är stängt, så det går inte då. :( Men veckan efter, det är iofs samma dag som en eventuell bio, funderade jag och Malin på att gå och göra gipsavtryck där på händer och fötter... så ev att vi går då? Men då blir det ju kanske ingen bio förstås...

Dopet kommer bli den 7e januari! 
    Jag går nog faktiskt hellre på öppna än på bio. Benjamin börjar bli så aktiv att bio mest känns "besvärligt".. Vad känner ni andra?

Kul med dop!
    MalinNu skrev 2011-11-23 19:21:30 följande:
    Vi pratade om att ses på öppna förskolan på Ålidhem nästa torsdag, vad sägs om det? :)
    Ja, men visst :) Det kan väl vara roligt att testa något annat :) Det kör vi på :)
  • Mearlin

Terraberra: Skönt att höra att han är piggelin nu och kul blir det att ses nästa vecka! 
    Trodde vi skulle få en toppenkväll då B somnade redan halv tio. Men såklart vaknade han efter ett tag och jag hoppas nu på att han somnat på riktigt!!

Hur går det för er andra med sömnen?

Kan bara tillstå att jag har ett "tacksamt" problem som säkert många är mest avundsjuka på, men hjag undrar ändå om ni har något tips. Senaste veckan har B lagt sig typ halv tolv. Vaknat ett par-tre gånger under natten för att äta och sedan "sovit klart" vid elva på fm. Sovrutinerna är ju toppen men har någon nån idé på hur man kan tidigarelägga allt ett par-tre timmar? Typ somna vid åtta istället för att vakna vid åtta på morgonen?

• Mearlin

Hej!
    För oss har det blivit lite dubbelbokat. Vi ska vara på BVC 13.30 (det hade jag glömt bort totalt), sedan ska jag på ett möte med jobbet nere på stan 15.30 (fick jag förfrågan om igår). Vi har ju BVC på norrlandskliniken så är ju inte så långt till ålidhem. Kan hända att vi kommer förbi en sväng om vi känner att det finns tid. Vilken tid var det sångstund? Så ni behöver inte vänta på oss utanför, utan vi kommer förhoppningsvis förbi en sväng. Annars får vi vara med nästa vecka på Teg.

• Mearlin

Hej!
    Vet inte om det är bestämt något för öppna imorgon på Teg. Jag/vi hade tänkt gå och jag hade verkligen sett fram emot att  göra något med lille prinsen, men såklart är det något som ska sätta stopp för det. Billen gick sönder i fredags och står nu uppallad här hemma i väntan på reservdelar vilket gör att jag och B är strandsatta här hemma... Så blir tyvärr ingen öppna för oss i veckan heller. Men om nån känner för att göra nåt så är ni alltid välkommen hit

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå