Inlägg från: Höstflickan83 |Visa alla inlägg
  • Höstflickan83

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Ninakarolina skrev 2011-11-01 21:19:35 följande:
    Provade fin klänningen vi hade tänkt att ha på namngivar dagen, men eftersom de aldrig blir av börjar den bli för liten så jag tänkte att jag skulle hinna med att ta dock söta bilder på henne, men hon slutar aldrig spexa för kameran haha. Men hon hälsar till alla era bebisar att hon har de bara bra utan sömn här hemma, hon roar mamma så mycket hon bara kan haha.

Men sötnosen!
  • Höstflickan83
    Mearlin: Han skrek i kanske två minuter, sedan låg han i vagnen och bara tittade medan jag gick med väldigt raska steg hem. Jag har nog aldrig gått så fort. :P Men det alternativet kändes bättre än att sitta kvar ensam i 45-50 minuter, och speciellt nu då det gick så bra som det gjorde ändå. Men eftersom han "missade" ett ätpass under tiden han sov när vi var på Station så blev det lite mer när vi kom hem. Han var lite extra hungrig.

Terraberra:  Så trist att lillen fick biverkning, hoppas att det snabbt går över!

Mearlin och gruset:  Håller tummarna att era små klarar sig från biverkningar! 
    När vi var på barn4 och fick första vaccinationen gjorde dem precis som de gör på Ersboda, att de sticker i varsitt ben samtidigt, jag frågade om det på Teg eftersom jag tyckte det var så bra, men de sa att de inte hade personalresurser till det där och att det var endast i nödfall man var två sköterskor  vid vaccination.

Vi ska få våran tredje dos på måndag nästa vecka, så jag hoppas att vi ska klara oss undan biverkningar! De två tidigare gångerna har han bara blivit lite gnällig och velat vara i famnen, samt haft riktigt ont på insticksställena, men ingen feber.

Hoppas ni alla får en bra helg, själv ska vi åka upp till sambons familj och gå på kalas. 
  • Höstflickan83
    Mearlin: Jag ska nog försöka köpa nåt till farsdag, tycker det känns roligt. Vet dock inte vad jag ska köpa. Har du kommit på något bra?

Ninakarolina: Vad bra att Penny sovit bättre nu!

Terraberra: Men så tråkigt att han fortfarande är dålig. Håller tummarna att det vänder nu så ni slipper åka in till sjukhuset och att lillskatten får bli pigg!
  • Höstflickan83
    Mearlin skrev 2011-11-07 10:46:31 följande:
    Hur har det gått för er Terraberra? Hoppas gossen blivit piggare!
    gruset och Höstflickan, hoppas era vaccinationer har gått bra!!

MalinNu: åh så skönt. förstår att ni är utvilade då :) Benjamin har haft en intensiv helg vilket gjort att han två av nätterna sovit åtta (!!) timmar i sträck! I natt var han tillbaka till sex timmar, men klagar inte överhuvudtaget!

Njae, jag har faktiskt fått en idé om fars-dags-present, vi har länge pratat om att vi vill ha Astrid Lindgrens alla filmer och Jonny har pratat om det ett flertal gånger, så har nog tänkt köpa någon av de filmerna. Då har jag ju några år på mig att köpa filmer i julklapp, present osv.. Haha. Men kan nog inte hålla mig från att köpa ett par kallingar också, bara för att det är första fars dag och en klassisk present. Slipsen håller jag mig nog ifrån.  

Tänkte nog gå på sångstund på öppna förskolan på Teg på onsdag. Någon som är sugen att hänga på? 
    Vi har fått vaccinationen i eftermiddags, och sedan dess har han sovit och nyss vaknat, så jag vet inte riktigt hur han mår, hoppas han ska klara sig. Första sprutan (den snällare) gick ganska bra, men andra sprutan, då blev han jättejätteledsen. Tog lång tid att trösta.

Vad skönt att Benjamin sovit så länge! :) Hoppas du fick sova lika länge.

Jag skulle gärna gå på onsdag, men kanske kan jag lämna det lite öppet tills jag vet om lilleman reagerar på sprutan? Är han hängig så kanske jag inte ska dra iväg honom på äventyr, men jag kan återkomma! 
  • Höstflickan83
    Mearlin skrev 2011-11-07 23:48:09 följande:
    Kul MalinNu att du hänger med :)
    Hoppas lilleman klarar sig bra så ni kan följa med på onsdag Höstflickan!
    Synd Ninakarolina, men vi får ta det någon annan gång :)
    Han fick lite feber igår och har ont på insticksställena och är lite gnällig, men verkar ändå må ganska bra, så förhoppningsvis så ska det vara ännu bättre imorgon. Idag har han inte haft någon feber (och igår var den inte hög, 37,9 bara). Jag hoppas jag kan fara. När kommer ni vara där? Babysången ska ju börja vid 13 och 13,30 är det babybokprat med bibliotekarien från Tegs bibliotek.
    gruset skrev 2011-11-08 10:12:05 följande:
    Mearlin:  Det gick rätt bra för oss, tjejerna har inte fått någon feber, men Ella har skrikit en massa vilket inte är så ovanligt så det skulle hon säkert ha gjort ändå.
    Oj, vad länge B kan sova på natten! Hur gammal är han?

Jag ska också försöka hitta på någon farsdagspresent, men vet inte vad ännu. Vi brukar vara lite dålig på det där, men något litet är ju roligt.

Terraberra: Hoppas att han har blivit bättre!

Beställde precis två "fylla-i-bäbis-böcker" (Bästa boken om mig). Har inte kunnat bestämma mig vilken jag ska ha, så jag har inte kommit till skott. Men tiden går snabbt och sen är det svårt att komma ihåg vid vilken ålder de började göra olika saker som att le, skratta, gripa efter saker... Ska bli himla roligt när böckerna kommer.
    Hoppas böckerna blir bra! Jag har köpt en, men jag har inte skrivit ett ord ännu. Tiden finns som inte. Hoppas jag ska kunna börja snart, för som du säger, man glömmer ju snabbt!
    Frka11 skrev 2011-11-08 16:35:48 följande:
    Hej allihopa!
    någon här som har erfarenhet av Gripe Water mot kolik och pysventiler??
    nu håller jag evigt på å bryta ihop så nu har jag beställt båda delarna...lillemannen sov inte på nätterna innan och skrek...men nu sover han inte på dagarna heller och skriker så nu orkar jag snart inte mer....han kan sova så gott å så gallskriker han å till slut kommer de fisar och sömnen är förstörd...har testat både minifom och semperdroppar och inget av de fungerar :( hoppas nu å ber till gud att nåt av de ja nu beställt ska fungera...är dessutom ensammen me lillemannen hela veckan(sambon jobbar borta) så jag har ingen avlastning :(
     Har tyvärr ingen erfarenhet av de där sakerna, men jag ville bara önska lycka till och hoppas det blir bättre! Har ni provat Minifom i högre dos än de 10 dropparna som står på flaskan? Vi fick inte effekt förrän vid 20 droppar.
  • Höstflickan83
    Mearlin skrev 2011-11-08 21:29:18 följande:
    Höstflickan: Okej, du har bättre koll än jag :) Det låter ju riktigt trevligt! Men då siktar jag nog på att vara där mellan halv och kvart i ett. Vad tror ni om det Höstflickan och MalinNu?

Frka11: I den här tråden tror jag Ninakarolina har mest vana av de bekymren, så lyssna på henne ;) Och håller verkligen tummen för att det löser sig för dig!!
    Fast när jag tänker efter så öppnar nog babyöppet kl 13.... så sången är nog lite senare.  Nu blev jag osäker, men det är ju aldrig dumt att vara i tid förstås!
    Vi skulle ju kunna mötas utanför konsum (om du hittar dit Malin?) om det känns bättre?
    Terraberra skrev 2011-11-08 21:46:14 följande:
    Hej!
    Sedan jag skrev här sist har vårat liv varit en mardröm. Febern släppte aldrig och vi åkte in på akuten under fredag natt. Trots insisterande valde de att inte lägga in honom för utredning vilket var otroligt frustrerande eftersom jag instinktivt kände att ngt var fel. Följande dygn steg febern, alvedon hjälpte inte och prinsen kaskadspydde det lilla han fick i sig, drygt 200 ml på ett dygn. Hans fontanell började svullna och det lilla 'urin' som kom ut i hans blöjor var missfärgat. Trots inrådan att vänta från sjukvårdsupplysningen åkte vi in akut.

Läkaren tyckte att 'det skulle vara bra om han undersöktes i lugn och ro, men det var nog inget särskilt', så han la ÄNTLIGEN in honom. Vi hamnade på barn 2 men efter blodprover, fortsatt svullen fontanell och tappning av ryggmärgsvätska konstaterades hjärnhinneinflammation och det blev barniva.

Efter ett dygn på barniva med dygnet runt bevakning, 3 sorters antibiotika, dropp, 125mg suppar, kortison och lugnande så kom vi igår tillbaka till barn 2 eftersom han, tack och lov, svarar bra på medicineringen. Hans infektionsvärden har sjunkit kraftigt och svullnaden på fontanellen är borta men vi har ännu inte fått svar på odlingen som visar ifall det beror på en bakterie eller ett virus, det mesta pekar dock på ett virus (bakterier är oftast allvarligast).

Det viktigaste av allt är ändå att jag nu känner igen mitt lilla hjärta, både till beteenden, rutiner och humör! Förutom att han är medtagen ser det mesta bra ut. Igår kväll började marken komma tillbaka under mina fötter och nu ser vi framåt och hoppas att det fortsätter i samma riktning som det börjat. 

Pussa extra mycket på era små och var evigt tacksam att de mår bra. Detta är utan tvekan det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Hoppas att det är bra för er alla!
    Hjälp vad otäckt! så bra att ni stod på er och att prinsen svarar på medicinen. Hoppas han kryar på sig fort! Tänker på er och skickar kramar!

• Höstflickan83

Mearlin: vill du skicka ditt nummer till mig med så jag kan smsa om det skulle vara så att vi blir hemma? Försökte skicka meddelande till dig så du kunde få mitt nummer men det gick inte att skicka via telefonen. Tänkte så ni inte står och väntar på mig eller så. Får se hur lillkillen mår imorgon, han har varit rätt ledsen nu i kväll.

• Höstflickan83
    Terraberra skrev 2011-11-10 16:29:53 följande:
    Hej på er och tack för era stöttande kommentarer!

Vi är fortfarande kvar på barn 2 men min lillprins är tillbaka så som jag känner igen honom, vilken OTROLIG lättnad! Nu väntar vi på odlingssvar så vi kan hem och fortsätta med antibiotika hemma (han får intravenöst nu).

De har lyckligtvis kunnat utesluta de allvarligaste virusen som kan ge bestående hjärnskador, vilket vi är oändligt tacksamma för! 

Vad härligt att ni hade kul på öppna förskolan, förhoppningsvis kan vi vara med nästa gång ni ses! :) 
    Vad skönt att det blir bättre och bättre. Jag tänker ofta på er! Hoppas ni får komma hem snart och att han snart är precis så pigg som vanligt och inte behöver några mer mediciner!

Undrar också om de vet orsaken till han blev sjuk eftersom det kom precis i samband med vaccinationen, kan det vara pga den?

Hoppas också att du ska kunna följa med nästa gång!

• Höstflickan83
    Terraberra skrev 2011-11-13 12:59:20 följande:
    Hej på er!
    Nu är vi äntligen hemma - SÅ skönt! Lillprinsen har gett bra respons på medicinen så vi behöver inte fortsätta medicinera hemma. Jag tror nog inte riktigt att jag har tagit in vad som har hänt ännu, just nu är jag bara lycklig för att allt har gått bra och för att få sova i min egna säng!

Tyvärr har det inte kunnat säga vad det berodde på att det blev hjärnhinneinflammation. Virus/bakterie-odlingarna har inte visat på något men de virus som de testat på är de vanligaste och farligaste, de finns ju tusentals till.

Angående vaccinationen så frågade jag om det. En sköterska blev irriterad medans överläkaren sa 'tja, det är klart, det är ju inget som inte kan uteslutas eftersom vi inte vet vad det beror på, men det är högst osannolikt.'

Det är klart, att om det skulle konstateras ett samband så skulle det nog leda till en mindre folkstorm. Men på barn 2 låg även en till mamma samtidigt som oss med sin 3 månaders son. Han hade också fått hjärnhinneinflammation...

2007 gjorde dem ju om vaccinationen och tillförde pneumokocker och dessa såväl som Hib, som också är en del av vaccinationssprutan, ges i 3 månaders vaccinet och kan orsaka hjärnhinneinflammation. Sannolikheten för att det ska hända är nog ytterst liten eftersom det är så många spädbarn som får sprutan utan att få komplikationer. Men vaccinationssprutan innehåller ju en liten del av dessa ämnen för att kroppen ska kunna bilda antikroppar. Man får ju göra som man vill och tro vad man vill, jag kommer iaf att vänta med spruta nr 2 tills han har blivit lite större! (Det kan gå max 6 månader mellan tillfällena). 

Hur är det med er? Har ni haft en bra helg?
    Så skönt att ni äntligen är hemma och att han nu mår så bra att han inte behöver någon medicin! Har tänkt mycket på er!

Hade den andra bebisen som också låg inne för hjärnhinneinflammation fått sitt vaccin nyligt? Sannolikheten för att man ska bli drabbad borde ju inte vara så stor, men den borde finnas med tanke på att man för in levande (visst är det det) vaccin i kroppen, det är ju en liten mängd smitta...

Jag förstår att du väntar om man har möjlighet att göra det, nu när de inte kan säga säkert om det beror på sprutan eller inte. Men det känns ju som att det är lätt att tro att det kan vara den eftersom det kom så tätt inpå även om det självklart kan finnas andra orsaker.

Vi har haft en fruktansvärd helg :( Hela förra veckan var Neo jättekinkig och jag var uppe till tre varje natt. Trodde det berodde på vaccinationen till en början, vilket det säkert gjorde, men nu mot helgen tror jag att veckoslutets kinkighet och sömnlöshet beror på bristen av bajs. Fredag natt var jag uppe till halv fem.. under lördag dygn sova han först 4 timmar och sedan tre sovpass till som resulterade i ytterligare fyra timmars sömn. 15.40 vaknade han och var sedan vaken till 02.45 i natt... 11 timmar alltså.. och då hade han totalt under lördag dygn bara sovit 8 timmar. Såååå ledsen och såå ont i magen. Helt fruktansvärt. Det slutade med, när mina ögon gick i kors av trötthet, att han fick ammas till sömns i vår säng och sedan sova kvar där. Varje gång jag försökt lyfta honom till sin säng så vaknar han direkt och bara vrålar. Skitjobbigt. Vid lunchtid idag lyckades han bajsa och somnade sedan och sov tre timmar i ett svep. Äntligen. Hoppas det vänder nu och att vi slipper fler sådana här dagar. Man blir helt matt och slut. Och sen så är det så otroligt plågsamt att se honom ha så ont och må så dåligt. Han har skrikit tills han inte kunnat andas längre. :/ 
  • Höstflickan83
    Ninakarolina skrev 2011-11-14 09:23:56 följande:
    Super jobbigt när de inte vill, eller kan sova. Penny tog en power nap från kl 15-17 kanske på lördagen, sen somnade hon inte förens kl 2 jag var så trött.
    Igår tänkte ja, näe nu ska hon vara vaken så hon somnar, ville ha mat vid 7:30 sedan var hon vaken till kl 10:30...sov i 1-1,5 timma. sov en stund i bilden senare när vi åkte till vännerna. har lekt med henne och hållt i henne, hon somnade för första gången sittandes i mitt knä och sov i 40 min sen i min famn. sen väckte jag henne... och hon sov en 15 min i bilen på vägen hem... kl var bara vid 19 och hon ville sova... kunde inte hålla henne vaken så bytte blöjan och gav mat , sen så fort hon slutat äta och fått in tutten slockande hon . Och då somnade hon  vid 20:00 ungefär,hade henne sovandes i min famn en stund medans jag och sambon såg en film. Men sen sov hon tills kl 07:30... jag är nöjd :).

så nu tänkte jag att jag har henne vaken efter morgonmaten som igår... en stund så hon somnar av sig själv... och de gjorde hon i babysittern medans jag fikade nu vid 9. är så skönt när de blir tidiga kvällar och långa mornar. Så man hinner mysa med sambon och hunden en stund på kvällen också :P.
    Hoppas det fortsätter funka med tidiga kvällar för er, här vet vi inte vad det är för nåt ;P Neo har aldrig somnat innan 24 :P
    MalinNu skrev 2011-11-14 21:49:50 följande:
    Tack tjejer för senast, det var trevligt att ses:)

Mearlin: Vi följer gärna med på bio nästa vecka, ska ta och kika vad det går för filmer.

Terraberra: Härligt att ni har fått komma hem nu och att Oskar har svarat bra på medicinen. Det blir ju så att man tror att hjärnhinneinflamationen har ett samband med sprutan, eftersom att han fick det någon dag efter att han hade tagit sprutan. Hoppas att ni snart kan vara med och träffas igen.

Höstflickan: Fy vilka jobbiga nätter, och måste vart riktigt jobbigt för både er och inte minst för Neo som måste haft riktigt ont. Det är så hemskt när man inte kan göra någonting annat än att bara vagga omkring med dom. Hoppas att det har blivit bättre nu efter att han ha fått bajsa och att ni alla tre har fått sova bra natten som var.

Ninakarolina: Hur var öppna förskolan på Tomtebo?

Här har vi haft en lugn och skön helg, där vi har hunnit med att vara på dop och fira farsdag. Däremot har Liam dom två senaste kvällarna gallskrikit i typ 40 minuter, jag misstänker att det har med järndropparna att göra som vi har börjat ge till honom. Känns riktigt jobbigt och är det så att det fortsätter så måste jag ta och prata med bvc, för det känns inte värt att ge dom till honom om det är så att han mår dåligt av det.
    Ni andra som har gett järndroppar till era barn, hur reagerade dom på dropparna?
     Är det från Barn ni fått järndropparna? Vi fick börja ge dem till Neo från det att han var en månad, så då var vi fortfarande kvar på sjukhus och han ska få dem tills 6 månader efter utskrivning, dvs i februari får vi sluta. Hans mage krånglar ju massor och delvis beror det nog på järnet. Läkaren på barn sa att mest troligt kommer hans magtrassel bli bättre när järnet sätts ut, men det är ju ett bra tag kvar. Varför vi får det (och säkert ni med?) är pga att han är prematur. Det finns forskning som visar att de inte tillgodoser sig järnet riktigt när de är för tidigt födda och därför behöver järntillskott för att utvecklas ordentligt. Jag frågade om fördelarna med att ta järnet övervägde nackdelarna och i vårt fall sa hon att det var så eftersom han är så tidig...Neo får ju laktulos varje morgon för att hjälpa till med bajsandet, så om det blir problem för Liam med magen kanske laktulos kan vara värt att testa? Det finns receptfritt, men prata med BVC om dosen och om de isf tycker det är något att prova. Jag får justera dosen upp och ned hela tiden och det är det som gör att det ibland tar jättelång tid för honom att bajsa , då har han fått för lite, men jag måste sänka när det börjar rinna ur honom så han inte torkar ut om han får för mkt diarre.

Oj, vilket uppmuntrande inlägg det blev.. :P
    Mearlin skrev 2011-11-11 10:14:08 följande:
    Så glad för er skull att det går åt rätt håll!! Har dom någon idé vad det kan bero på? Tänkte eftersom det kom i samband med vaccinationen? 

Hoppas verkligen ni kan vara med nästa gång vi ses, skulle va riktigt roligt!

Den 23e november klockan 11.00 är det barnvagnsbio, men får inte fram vilken bio det är, men vi kanske kan hålla ögonen öppna och fundera på det?!
     Jag följer gärna med på bio om jag och Neo hunnit sova något nätterna innan, för nu har det varit struligt länge. Säg gärna till om ni bestämmer er för att gå så jag kan se hur det blir =)
  • Höstflickan83
    Frka11 skrev 2011-11-17 13:42:27 följande:
    precis så har jag haft det nu sen i lördags...håller evigt på att bryta ihop,vi har haft jobbiga nätter innan(nästan alla) men då har han iaf somnat vid 1-2 nu är det 3-4...börjar oxå tro att det är bristen av bajs, har inte bajsat sen i fredags å fisarna han har är inte av denna värld, luktar apa och fiser jättemycket å int gör pruttarna oxå :( stackars stackars liten...å faktiskt stackars mig som inte får sova och ej komma ut eller nåt...känner mig som en fånge i längeheten....såg fram emot helgen då sambon kommer hem, tänkte att då ska ja minsann fara på stan alldeles själv på lördan å få lite egen tid men nej då ska svärföräldrarna komma på lördag(självklart tycker jag de e jätteroligt)....så egentid får jag inte förrän nästa helg....kommer att bryta ihop om det inte bli bättre snart! för som det är nu me frånvaron av sömn så har jag absolut INGEN ork till nåt förutom att sköta om lillemannen å se till så han har det så bra som möjligt.
    Visst är det jobbigt? Man känner sig rätt låst, tar sig inte ut, får inte nån friskluft eller dagsljus och ingen stimulans i att träffa andra människor eller bara se nåt annat än lägenheten. Inatt var vår lilla kille billig, och sedan får jag så otroligt dåligt samvete för att jag blir så less... inatt var jag uppe till halv sex, vid den tiden somnade han och då hade jag inte sovit en minut... Hittills idag, det här dygnet, så har han sovit 7 timmar, av 16.... å då har jag såklart sovit ännu mindre...

Hoppas att det ska vända även för dig snart! 
  • Höstflickan83
    Mearlin: Jag vet inte om man behöver boka eller om man bara kan gå dit? Tror ni det blir fullt?

Frka11: Vad skönt att Elias fick bajsa så han kanske blev nöjdare, hoppas det har fortsatt!

MalinNu: Vad skönt att flytten är över nu med utstäd och allt sånt, då kan ni koncentrera er på Liam och på att få ordning i nya lägenheten. Hoppas ni ska trivas där! Navelbråck, är det något de måste operera eller kan det gå tillbaka av sig själv? Hoppas han inte har alltför ont av det. Och hoppas det går bra när ni sätter in järndropparna igen!

Gruset: Ja sömnbrist är verkligen inte att leka med! Jag försöker låta min sambo sova på veckan, och på helgen försöker han hjälpa till, problemet är bara att jag inte kan sova när Neo skriker. Men om han är tyst och lugn så kan jag sova, så jag brukar försöka sova lite längre på förmiddagarna på helgen så går min sambo upp med honom. Men det är helt klart tufft. Önskar bara att hans mage skulle ordna upp sig, då skulle vi nog få mer sömn på köpet. Han sover bara 11-12 timmar per dygn, totalt....
    Hoppas att småtjejerna snart ska bli friska! Och vad skönt att ni är två! Du ska se att det kommer gå fint när du är själv också. Då har de säkert mer rutin så det blir lättare för dig att klara det själv.

Bio. Hur blir det? Är det någon som kommer gå? 
  • Höstflickan83
    Mearlin skrev 2011-11-22 22:55:57 följande:
    Hej på er brudar :)
    Tyvärr blir det nog ingen bio för mig och Benjamin imorgon. Vi har ju dopet på lördag och jag känner att det är en del jag behöver fixa innan dess. Men visst skulle det vara nån fler bio innan jul!? Då är jag säkerligen taggad.
    Någon som är sugen att gå på en öppen förskola någonstans nästa vecka!? Jag/vi behöver komma ut lite då tror jag :)

MalinNu: Skönt att flytten är klar nu :) 
    Förstår att det är mycket att ordna. Om du har några värdefulla tips sedan så får du gärna delge dem, jag bokade kyrka idag! 
    Det ska vara en bio den 7e december, men där vet vi inte ännu vilken film det är.

Jag går gärna på ÖF nästa vecka. Onsdag 30 november på Teg? Är någon med på det? =)
    MalinNu skrev 2011-11-21 23:06:22 följande:
    Här har vi levt i en liten flyttbubbla den senaste veckan, och nu äntligen är gamla lägenheten tömd och städat så att vi kan återgå till vårt vanliga liv:)

Höstflickan: Jo vi fick också järndropparna från barn, pratade förra veckan med läkaren som skrev ut och hon tyckte att vi skulle prova oss fram för att se hur han reagerar, så nu har vi haft ett uppehåll i några dagar och ska prova på att ge dom i en sänkt dos när han har bajsat. Nu visade de sig att de kanske inte alls är järndropparna han har reagerat på utan den senaste veckan så har det växt fram ett navelbråck, så det kan även vara det som spökar för lilleman.

Hur blev det med bio i veckan? Någon som har koll på vad det går för filmer?
     Har du tänkt att gå på bio i alla fall, eller avvaktar du också?
  • Höstflickan83

MalinNu: Jag skulle kunna tänka mig att gå om någon annan går, så om du går kan jag haka på! Ja det är ju lite tidigt när man har en Nattuggla till bebis! Neo sover dock nu men jag kan inte somna, kroppen är väl så inställd på att vara vaken till tre... störande i alla fall! Hur gör vi imorgon då?

• Höstflickan83
    Mearlin skrev 2011-11-23 09:54:46 följande:
    Öppna nästa vecka på Teg är jag helt med på!!

När blir ert dop då Höstflickan? 
    Fick veta idag att ÖF på teg nästa vecka, på onsdag då det är babyöppet, är stängt, så det går inte då. :( Men veckan efter, det är iofs samma dag som en eventuell bio, funderade jag och Malin på att gå och göra gipsavtryck där på händer och fötter... så ev att vi går då? Men då blir det ju kanske ingen bio förstås...

Dopet kommer bli den 7e januari! 
  • Höstflickan83

Det verkar vara stängt på flera ÖF på onsdag, hon sa nåt om att det var planeringsdag så de kanske har planeringsdagar tillsammans?

Men då blir det ju jättebra med babyöppet på Ålidhem på torsdag till veckan! Såg att de har öppet 13,30-15.30 och sångstund 14,15.

Jag skulle kunna gå på bio för att det är trevligt att se film, men jag känner också att det är lite "tidigt" på dagen för mig och Neo eftersom vi inte har någon vettig dyngsrytm ännu och då måste vi upp tidigt för att hinna dit vilket resulterar i lite sömn för oss båda och en gnällig Neo. Så jag kan skippa det, det är ju dessutom lättare att umgås när man kan prata med varandra! :)

Det blir trevligt att ses till veckan och testa Ålidhem!

• Höstflickan83

Terraberra: Men så skönt att han är så pigg nu! Ska du ha en namngivningsceremoni finns det nog inget som säger när man "ska" ha den, det gör det nog inte med dop heller, så länge de kan ha klänningen ;P Vad kul om vi kan ses nästa vecka!

Mearlin: Jag har inga tips alls, jag skulle också vilja få Neo att somna tidigare, men vi har ju som sagt inte ens en rutin att han somnar innan 24, de gånger han gör det är jag lycklig! Igår somnade han kl 22 men vaknade halv elva och skrek i en och en halv timma, åt, och somnade om vid 1 igen. Trodde också vi skulle få en bra kväll ;P Så kommer du på något bra, delge det gärna! ;)

MalinNu: Liam är ju inte så stor ännu, så känn ingen panik över dop eller inte dop. Ni hinner!

NinaKarolina: Oj vad bra Penny sover! Hon vaknar inte och vill ha mat någon gång alls?

• Höstflickan83

Hej Tjejer!

Jag har ingen aning om var ÖF är på Ålidhem, så är det någon som skulle vilja möta mig utanför typ ICA eller nåt så vi kan gå tillsammans? Kanske alla vill mötas? :) 

• Höstflickan83

Är det 13.30 det öppnar? I så fall kanske 13.20 blir bra? Eller vad tror du?

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå