Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Jag och sambon käkade på mac donalds igår och sen drog vi på kalas. På kvällen vid 21:30 vart sambon skit trött... sen fick han frossa och sen 1 på natten spydde han så sjukt mycket. Men efter han fått upp skiten sa han " nu kan jag fara på jobbet" haha galet. febern och allt försvann... han tror de var maten från donkan... sa att dressingen inte var bra.
    Och sen har Penny vaknat varje timma hela natten... hinner bara komma till ro så vaknar hon. Och nu har hon vart vaken 2 dagar med bara 5-10 mins sov pauser... men hon skattar och är aldrig ledsen men fasen vad jobbigt de är nu är så trött. Tänkte på dig höst flicka att de är nog bäst att vi inte kommer om de skulle vara magsjuka.. men sambon drog på jobbet och var som ny.
    Men tröttast i stan är jag, och ingen vill väl komma hit för att vara med Penny en stund så jag får sova då David spytt i natt . Synd om mig haha.
    Men hoppas de får de super trevligt så ses vi nästa gång. 

• Ninakarolina

Hon sover nu, men jag kan inte sova är som så pigg, fattar inte. Är super sugen på att dra ner på stan, men som sagt vill ju inte smitta er och era bebisar om de skulle gå nått i våran familj. Vill shoppa på stan haha kliar i fingrarna :D.

• Ninakarolina

Ja de får vi hoppas vi slipper :).
    Penny sover bara 10 min sen vaknar hon, fattar inte vad de är som stör henne. hon fick skita nyss så kanske snart så är de dags för sömn, nu ligger hon i sin mys pöl och jollara på och ser lite på tv... får hoppas att intrycken av tv får henne att somna sen haha. ska lägga mig bredvid henne nu och prata vidare "tjejsnack" haha. Men ni får ha de så trevligt.

• Ninakarolina

Kul att ni hade trevligt. Säg till när de blir nästa gång så kommer vi :)

• Ninakarolina
    Höstflickan83 skrev 2011-11-01 19:45:32 följande:
    Tack för idag tjejer, det får vi göra om och då hoppas vi att ni andra kan följa med också!

Ninakarolina: Hur mår ni? Har du fått vila något? Och hur mår din sambo? 
    haha hon somnade vid 13:30 och sov på mig i 2 timmar jag sov 1 timma... de var allt. sen somnade hon vid 19 och sov i 15 min haha fattar inte vad de är för fel. och sen somnade hon på mig men så fort jag lägger ner henne vaknar hon.
    Får se hur denna natt blir.
    Jag mår bara bra, och sambon med :) 
  • Ninakarolina

Provade fin klänningen vi hade tänkt att ha på namngivar dagen, men eftersom de aldrig blir av börjar den bli för liten så jag tänkte att jag skulle hinna med att ta dock söta bilder på henne, men hon slutar aldrig spexa för kameran haha. Men hon hälsar till alla era bebisar att hon har de bara bra utan sömn här hemma, hon roar mamma så mycket hon bara kan haha.

• Ninakarolina

Helt galet. har hållt på tills nu... asså hon somnar men vaknar efter max 10 min sen får man söva henne igen och hålla på så. helt slut nu. men kan inte somna för då vaknar hon och då blir de värre för mig. Hon hinner gnälla massa så måste ta upp henne och så blir hon tyst och somnar om. så hon gråter inte. Tur jag har lavemangspipen stoppa den i rumpan som ett försök och ut kom de tonvis med gaser och sen kom de lös bajs så hon har nog massa bajs som måste ut är nog se som stör henne sen åt hon. efter att jag tömde henne på gaser så slocknade hon, när jag la ner henne i sängen titta hon på mig och sen blunda hon på engång och somnade och då måste hon väl sova haha.. får vänta i 20 min och se... sen ska jag sova... hoppas på en super sov morgon haha. men i  allafall 4 timmars sömn på raken och inga avbrott. :). för står inte hur hon orkar vara vaken och skratta och prata hela dagarna med typ ingen sömn.
    nu är de skenet bedrar på tv 7 haha är väl bara jag som tycker de är ett mysigt program haha hon är rätt rolig. kanske är övertrött varje gång jag ser de programmet . men fy vad jag svamlar.. go natt på er och hoppas ni får sova iallafall haha. 

• Ninakarolina

Hon sov till kl 06 , åt sen somnade hon till kl 9 sen var hon vaken 1 timma sen sov hon... till halv 11 och sen har hon vilat och vart sovande största delen av dagen... super nice. Jag vart utvilad. Får hoppas hon somnar tidigt ikväll. Hon är 12 veckor... och hon börjar vilja sitta upp helatiden... har aldrig kunnat haft henne liggandes i vagnen om vi går på promenader. hon ska ligg sitta-- och nu så ska hon sitt helt upprätt blir förbannad annars... ligger hon på golvet lyfter hon huvet och vill komma upp... hatar baby sitter för den är inte helt upprät. Så vi provade gåstolen och hon vart super nöjd fick lägga lite kuddar runt henne menb hon älskar de haha. fasen vad fort de går... går ju inte att ha henne sittandes i mitt knä hela dagen så, när hon började gnälla i gå stolen så la vi henne i sängen naken och liggandes och kolla på mobilen och då var hon nöjd för då har hon fått sitta innan ett bra tag :), är super nöjd idag och jag med :)

• Ninakarolina

Nu sover hon bra, de var bara gaser. Har alltid haft henne liggandes på sidan men nu vänder hon sig till rygg själv om hon vill. ibalnd läger jagf ner henne på rygg men oftast på sidan sen får hon sno sig själv om hon vill :).
    hon dreglar så sjukt mycket när hon sitter upp, mest i gå stolen haha... hade nyss tagit på henne en body fick byta efter 20 min då den va dy blöt. hon får bita på saker och de gör ju inte att hon dreglar mindre :). skrattar halatiden och gör mig så glad. Nu ska jag och en kompis ner på stan och kolla in maskeradkläder blir fest i helgen. får se om sambon ville med. för då blir de barnvakt huvva haha. jag ska vara kat von D haha så här sa de hittas tattos :P hon har tydligen gjort sig blond nu så peruk behövs inte inhandlas :D. 

• Ninakarolina

Malinnu hörde att de fanns öppna förskolan på Tomtebo på sjöfruskolan :) måste kolla upp de.

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå