Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
Imorgon är de öppet från kl 12:30 men tills vet jag inte men de är för förstagångsföräldrar om jag inte är ute och cyklar, 0-1 år :)
hade varit kul men kan inte då.
lavemangspip med slang och hela köret kostar 40:- haha men man ska ju bara åt pipen men de andra kastar man bort. för jag ska ju inte fylla upp henne med vatten :D.
Super jobbigt när de inte vill, eller kan sova. Penny tog en power nap från kl 15-17 kanske på lördagen, sen somnade hon inte förens kl 2 jag var så trött.
Igår tänkte ja, näe nu ska hon vara vaken så hon somnar, ville ha mat vid 7:30 sedan var hon vaken till kl 10:30...sov i 1-1,5 timma. sov en stund i bilden senare när vi åkte till vännerna. har lekt med henne och hållt i henne, hon somnade för första gången sittandes i mitt knä och sov i 40 min sen i min famn. sen väckte jag henne... och hon sov en 15 min i bilen på vägen hem... kl var bara vid 19 och hon ville sova... kunde inte hålla henne vaken så bytte blöjan och gav mat , sen så fort hon slutat äta och fått in tutten slockande hon . Och då somnade hon vid 20:00 ungefär,hade henne sovandes i min famn en stund medans jag och sambon såg en film. Men sen sov hon tills kl 07:30... jag är nöjd :).
så nu tänkte jag att jag har henne vaken efter morgonmaten som igår... en stund så hon somnar av sig själv... och de gjorde hon i babysittern medans jag fikade nu vid 9. är så skönt när de blir tidiga kvällar och långa mornar. Så man hinner mysa med sambon och hunden en stund på kvällen också :P.
Nästa vecka på ålidhem? Jag är sugen på att haka på.
Har du flyttat nu MalinNu?
Jag har bra rutiner tycker jag. Penny somnar mellan 20-22 somnar mest vid kl 20:30 tiden och vaknar vid 06 för mat. Men hon kan vakna på natten av att hon spottat ut tutten men somnar så snabbt man trycker in den. Sen somnar hon oftast om till kl 9. Nu var hon så pratglad haha så hon har jollrat som en tokfia i sängen, men nu är de super tyst så tror hon somnat så jag lägger mig jag med haha.
Har inga problem med sömnen här :). skönt. Sen är hon så otroligt glad hela dagarna, gråter typ aldrig. Kan gnälla då hon är trött men tar man upp henne och vaggar henne lite blir hon tyst och somnar. Peppar peppar, ska inte säga så haha. Men blir nog jobbigt om man får ett skrikande bebis som andra barn när man har de så bra nu :D,
Ska på Ålidhem med en kompis, så vi ses där inne :). Haha jag vet inte hur någon av er ser ut, men ni får gärna komma fram till oss så jag vet vilka ni är :).

Penny önskar er alla ett gott nytt år :)