Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.
Jag tycker att det är oerhört tråkigt att du har fått ett dåligt bemötande av människor i din omgivning under din uppväxt, och det är aldrig okej att kalla någon för något nervärderande. Dock tycker jag att det verkar som om du har fastnat i allt det dåliga och inte längre ser vad som faktiskt är och har varit bra i ditt liv? Du verkar grubbla mycket och jag tycker verkligen att du borde söka hjälp för att försöka få klarhet i dina tankar och försöka hitta ett lugn i dig själv! 
Och det här kanske låter hårt men jag tycker att du måste gå vidare nu. Du måste förstå att du har ett eget värde, DU ÄR VÄRDEFULL, oavsett vilka dina bilogiska föräldrar var eller inte var. Du är din egen person, DU är den som har ansvaret för ditt liv. Ja, man kan sitta och tycka synd om sig själv och läsa in ondska i hela världen, eller så kan man välja att ta tag i sitt liv. 
Själv är jag inte adopterad men jag är uppväxt med att min pappa hellre valde spriten och att sitta utanför systembolaget år ut och år in istället för att lära känna mig, sin dotter. Inte heller  jättekul att växa upp i ett litet samhälle där alla ser A-laget och vet att det där är min pappa. Min mamma var inte världens bästa heller, och jag har vuxit upp i ett väldigt trasigt hem. Men det där var då. Nu är jag vuxen och nu är det JAG som har ansvaret för mitt liv, jag ansvarar för min egen lycka och det är mina föräldrars förlust att de aldrig har velat lära känna mig. Men varför ska det få förstöra resten av mitt liv? Istället för att sitta och grubbla över varför mina föräldrar inte vill vara med mig väljer jag att leva mitt liv, för hur eller hur jag blev till eller växte upp så har jag ett liv och det tänker jag ta hand om.
Tyvärr är det ju så att livet att tufft ibland. Oavsett om man är adopterad eller inte, om man är född i Sverige eller i Korea. Vi är många som bär på mycket skit i bagaget. Nu är det upp till dig att välja hur du ska hantera det och jag hoppas för din skull att du börjar att inse ditt eget värde och att du kan finna glädje i att skapa din egen framtid. Ditt liv är här och nu, börja lev det!