• citrus

Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.

TS beklagar att höra om din historia och att du mår så dåligt över det.
    Till frågan på varför du föddes, är det egentligen bara du som kan svara på. Jag kan förstå varför du känner som du gör för jag kände själv så en tid i min barndom men pga andra orsaker.
    Jag undrade ofta varför man föddes för att bli hatad av ngn man borde bli älskad av.

Idag kämpar jag för att svara på mina egna frågor, för jag är precis lika mkt värd som ngn annan människa på denna jorden. Jag fick ett liv som JAG kan påverka, utforma och uppnå mina mål inom.
    Du föddes för att uppnå dina mål, du kanske kunde starta en förening för att stötta adoptiv barn och föräldrar och agera förmedlare eftersom du har mkt i ditt bagage. Eller så har du en helt annan uppgift här i livet.
    Men ditt liv är viktigt precis som ngn annans, tänk hur många barn i världen som skulle ge allt för att byta sitt liv mot våra.

Men jag tycker att det var ett viktigt budskap du förmedlar här i denna tråden, många tar förgivet att adoptioner har många positiva sidor enbart. Det är viktigt att lyfta fram de negativa för dom är livsavgörande för den enskilde som blivit adopterad.
    Kram till dig!

Svar på tråden Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.