• M C

Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.

TS, jag tycker det är jättretråkigt att du känner så när du egentligen borde gratulera dig själv till att fått högsta vinsten i miljonlotteriet.
    Du inte bara fick chansen att finnas till, du undkom döden som spädbarn. Harry Potter, kiss my ass - du hade absolut ingen och överlevde pga främlingars vänlighet.
    Det finns ingen mening med livet, sånt nys har religiösa hittat på för att ta makten över nyckeln till framtiden/efterlivet.

Man bara är.
    Sen får man göra det bästa av det. Du finns, det är en bra början. Vad du gör med livet och hur du använder dina tankar är det du har att moddelera med.
    Du kan inte ändra på att din mamma var en idiot, du kan inte ändra på att du kom hit som adopterad. Det du kan ändra på är hur du tänker - positiva tankar gör att man mår bättre.
    Frågor får man naturligtvis ha, men att gnälla över en pissig morsa leder ingenstans.

Alla med pissiga uppväxter tänker som du, att du är adopterad gör dig inte speciell i den avdelningen. Men du fick chansen att leva med snälla människor, ta tillvara på den!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.