Inlägg från: MammaPlutt |Visa alla inlägg
  • MammaPlutt

Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.

Jag har läst vad TS har skrivit och det kan tyckas som om du helt enkelt inte haft några bra föräldrar eller att du helt enkelt gjort dig själv olycklig genom att avskärma dig från andra på det sättet.

För att du antagligen har ett utseende som en asiat har du tyckt dig vara annorlunda och inte passat in.
    Jag har tyckt samma samma sak och jag har inte direkt "svenskt" utseende. Men så hade jag ju mina riktiga föräldrar. 

Och förutom den skillnad att jag har bio.föräldrar så har jag struntat i att jag ser lite annorlunda ut.
    Det handlar nog mer om självförtroende i detta. Så det ser mer ut som att dina föräldrar helt enkelt inte stöttat dig ordentligt.

Andra som adopterats kanske har föräldrar som ger mer känslomässigt vilket hjälper ett adopterat barn att gå vidare.

Om man slutar upp med att tänka på sig själv som ett offer och varför man blivit bortadopterad och istället tänker på nuet och framtiden, vad som kan ges där tror jag att det kan kännas mycket bättre.

Såklart, det är alltid svårt att släppa taget om dåtiden men för sin egen skull och lycka är det bäst.

Lycka till TS!  

Svar på tråden Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.