Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.
jag har inte läst nu hela tråden men personligt är jag emot att adoptera från asian africa eller nån annan landet .tycker att eftersom vi bor i europa är det bättre att adoptera rund om oss . man måste tänka på barnet med . den kommer från annat land annan kultur vilket är inte alls lik till oss . visst tänker vi att när vi adopterar från dom främmande kultur och länder att vi hjälper barnen men många fall är det inte alls ju så . först är det att barnen märker att varför ser mina föräldrar annarlunda ut ? sen att varför mina bio mamma ville inte ha mig . och hela uppväxt kommer oftast påverka . såklart finns ju sånna familjer med att det finns inget skilnad . men jag tänker att dom vem inte har kunnat får eget barn och sen häntar från dom länder då går ju hela ilska och allt annat eländet över på barnen med ju . vissligen är det ju mycket billigare att adoptera från dessa länder . men jag tycker att man ska tänka på barnen med . dom kommer inte förstå vad som på går först och sen när dom har fått vetta att dom är adopterade då när dom söker sina rötter känner dom så främmande i sin eget påbörjan . jag ser på min styvsysters familj . visst hennes unge är inte adopterad men ungens pappa kommer från afrika och är inte med på bilden . det var länge när han hade identitets kris eftersom han fattade inte varför alla var vita och han svart . han har inte set sin pappas kultur eller pappas sida av släkt . och då ser man hur svårt är det ju . viss vi försöker ju förklara men ibland ingår till barnens hjärna bara en dela av detta . och då kommer dom problem som att varför är inte jag samma som alla andra . varför tittar alla mig konstigt ? vad är det vad pågår ? varför är jag ens här ? ..
p.s ja visst tycker att adoption är bra men man ska se oxå att ta första möjligheten att försöka hjälpa från sin eget land eller grannländers barn .
jag har inget emot att folk adopterar från asian eller nån annan land . men det skulle inte jag personligen göra . jag har sett hur svårt är det i längden . jag vet att först i början är det allt så fint och vackert men sen då ???