Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.
Sally skrev 2011-01-08 15:39:38 följande:
Jag vill tillägga att Stockholm eller Gbg är säkert otroligt mycket bättre för dig än ett litet samhälle, och det finns förstås många olika ursprung här (jag bor i Stockholm), men Stockholm har en ganska stor bit kvar för att nå det etnicitetsdiversitet i de ovan nämnda städer runtom i världen.Jag var absolut inte önskad. Min biologiska mamma träffade en ny man efter hon blivit änka. Hon blev gravid och då stack han. Hon hade redan 7 barn sen innan och de äldsta barnen bestämde då att de inte ville ha mig som nytt syskon. Det bestämdes väldigt snabbt och jag var bara 7 veckor när jag kom till mina föräldrar i Sverige.
Jag kan inte känna att detta påverkar mig alls. Jag har ju haft och växt upp med två underbara föräldrar som älskar mig. Det finns inga andra föräldrar. Jag var ju önskad av dem.
Sen kan jag nog tänka mig att det gör stor skillnad hur gammal man var när man kom hit.
Jag måste säga att jag är väldigt ledsen för din skull att du har kännt och fortfarande känner som du gör. Jag tror också att du måste börja röra på dig. Ut i världen eller till en större stad.