• leia83

Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.

Kära TS. 
    Jag och min man är igång med att adoptera och jag tackar dig för att du delar med dig av dina känslor och tankar. Det är mycket värdefullt för oss.

Men jag vill understryka en sak. Du är inte BARA oönskad. Du har glömt hur önskad och älskad du är av dina adoptiv föräldrar . Tänk så länge dom har väntat på dig, längtat och planerat. Tänk vilken sorg dom har känt när dom insåg att dom inte kunde få barn och tänk vilken oerhörd glädje dom kände när dom fick dig i sin famn. Du får inte glömma det. 

• leia83

Ts: jag vill bara inflika en sak till.
    Vi har träffat på några stycken som är adopterade. Vi passar alltid på att prata med dom om deras upplevelser och alla vi har pratat med har bara bra att säga. Mycket för att deras föräldrar aktivt har hjälpt dom igenom deras frågor och kriser. Det kommer vi också vara mycket noga med. Vårt barn skall alltid känna att det kan vända sig till oss Oavsätt funderingar. Gör man så tror jag det blir mycket lättare för barnet.

Svar på tråden Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.