• Oleanna

Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.

Ts  Jag är hemskt ledsen att du har fått uppleva det du har gjort och hur det har påverkat dig.

Jag undrar lite om du har barn?

Att du blev hittad som du gjorde kan bero på att din mamma kanske var så ung att hon inte kunde handskas med det eller att någon annan lade dig dig utan hennes vetskap. ( vet tyvärr någon som gjorde likadant här i sverige och  en renhållningsarbetare hittade barnet)
     Detta är något du tyvärr aldrig kommer att få veta. Man kan bara spekulera.

Min kusin hittades i en korg utanför familjens trappa i en filt som bebis. Jag har sett henne brottas med  känslan av varför. Hon hittade sin mamma som visade sig vara schizofren och bara 14 år vid tillfället. 
    Blev utnyttjad av en man pga sin sjukdom. Ogift, en skandal som de ville gömma.
    Hennes mamma lämnade min kusin vid våran trappa för de hade inte råd att ta hand om ett barn. ( nordafrika)
    En del av mina vänner är adopterade med men slår det ifrån sig och vill inte veta mer än de vet.
    De kommer ihåg en del innan.

När det gäller rasism och känslan att inte höra hemma så tror jag att det är lättare för många att relatera till om man inte är helsvensk.

Vad jag ville säga är att jag kan bara gissa hur du känner dig. Vill inte förringa det. Jag uppskattar att du vill dela med dig av dina tankar och känslor.

Svar på tråden Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.