Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.
Jag fattar precis vad du skriver. Jag är Tjej 30+ adopterad.
Att bli lämnad av sin mamma är nog det största sveket som finns. Jag har längtat i flera år att få se en bild av min mamma. Jag har tyckte det varit svårt att växa i ett samhälle på 90 talet. På min skola låg och mellan stadiet fanns det 6 adopterade 10 ?utländska ? resten svenska.
När jag har tänkt efter varför har inte socialstyrelsen inte haft uppföljning på oss adoptivbarn. Jag vet seriöst inte vem jag är som person. Problem i skolan för läs och skriv svårigheter. Var på en fest blev nerkastad i snödriva några killar kastade snö på mig och jag låg där själv. En kille försökte ta ner mig under vattnet Svenska föräldrar som inte gav sina svenska barn Kunskaper om olika kulturer. Min adoptivmamma kunde inte förstår mig. Det var bara hon och jag. Jag har ingen kontakt med henne idag för jag vill inte och jag känner att hon är inte min mamma. Folk kan tycka jag är egoist vad som men jag bryr mig inte. Det är mitt val. Jag hatar när folk säger att jag ska vara tacksam och att jag har det bra här i Sverige. Men enlighet vetenskap så är anknytningen så viktigaste som finns. Jah jag läst i mina papper att jag varit på olika fosterhem men ingen ville ha mig adopterad 12 månader till Sverige. Adoptivföräldrar skilde sig när jag var 12 år, Jag har under ungdom varit rik för jag hade så många vänner och nu har jag ingen. Jag stöter bort personer för dom vill komma för nära mig inpå.Tlllt? Jag har inte lärt mig känslor för hemma hos mig så pratade vi inte om sånt hemma. Mina adoptiv föräldrar har aldrig sagt att dom älskar mig. Har inte visat genuint intresse att leta efter min biologiska mamma. Tillit?
Mina föräldrar ville inte ta med mig till mitt hemland och söka efter min mamma för dom sa att jag var deras. Hur sjukt är inte de att det är deras rädsla att jag inte skulle har sett dom som mina föräldrar. jag skulle få bli glad som 6 åring. Jag tycker inte synd om mig själv för det är jag som väljer hur jag vill att mitt liv ska bli dag för dag. Men folk ska sluta säga att jag ska vara tacksam. stavfel här och där sorry