Inlägg från: Peter0732 |Visa alla inlägg
  • Peter0732

Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.

Hej alla,

Det finns inget rätt eller fel, ingen kan säga att ens känslor är fel då alla äger sina egna känslor. Mår man dåligt över sitt förflutna klistrar det fast på en oxå i framtiden. Det betyder inte att man kan ändra på det.

Alla har sin egna historia att berätta, därmed sin egna kamp. Att man kan med sitt sinne och tankar kontrollera sina känslor är bevisat. Det betyder att hjärnan går att forma, precis som fysik träning. Vilka tankar som vistas i hjärnan definerar dej och därmed hur din praktiska situation ser ut. 
    Men utan coaching är oddsen att det tar längre tid, svårare att hitta momentum och balans med dina tankar och känslor. 

Som det framgår i din introduktions text, känner du att dina adoptivföräldrar försummat dej. Det är dom som ska ha och ska lära dej hur du själv kan påverka din inre emotionella struktur samt din externa situation. 

Jag kan säga att jag själv oxå är adopterad och att jag förstått att kanske mina adoptivföräldrar inte var guldet i horisonten. Men det ligger ganska mycket fördomar om Adoption vilket lägger enormt tryck på adoptivföräldrarna att vara perfekta helt om. Vad vi stänger ute i denna disskussion är att samma tryck och ansvar ligger på alla föräldrar, oavsett adoptivföräldrar eller icke Adoptivföräldrar. Och hur många Svensson Familjer har inte kraschat in i elden, och kommer att krascha??

Föräldrar är inte pefekta, kommer aldrig bli och har aldrig varit. 

Vad som hjälper är att se till att man är rätt informerad.
    Vad är statistiken när det gäller Krashade adoptivfamiljer vs icke adoptivfamiljer och hur många adopterade finns/fanns det under en specifik period?
    Är Adoption verkligen ett sått misslyckat project? Finns det Adopterade som verkligen har lyckats i livet? 

Jag själv vill inte känna eller tro att en adopterad besitter ett handikapp. Och inte vill jag tro att jag måste känna att jag är skyldig Väst Världen/Sverige att jag ska vara extra tacksam att någon förflyttade mej till andra sidan jorden. 

Peter

Svar på tråden Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.