• Vanilj

Ni som köper julkalender där man ska köpa saker och lägga in i dem..

Vad köper ni som små presenter till dem det blir ju rätt mycket att köpa 24 olika presenter till dem speciellt om man har mer än ett barn.

Vad har ni köpt till kalenderna?

• Svar på tråden Ni som köper julkalender där man ska köpa saker och lägga in i dem..
  • Dino78

Idag var jag inne på Netto i Västerås och där hade dom en ask med 24 små saker till en sån adventskalender, jag tror den kostade 24,90. Det enda jag kommer ihåg som fanns i just nu var en linjal, men hur som helst så kanske det kan vara värt ett besök p åNetto?

• Vanilj

Tack, det ska jag kolla upp!

• strojes

Pennor, kritor, roliga suddigummin, bokmärken, tablettaskar (lördagar) eller annat smågodis.
    Kommer inte på mer just nu. kanske återkommer med fler idéer.

• Mamisita

Beror ju på lite på barnens åldrar kanske liten leksaksbil, pärlhalsband, litet block, sudd, pennor, hårband, mjukisdjur (typ ikeas minidjur)

Det brukar ju finnas små present förpackningar billigt på rusta, netto, öb mm sen kan du ju dela upp dem å stoppa i varje lucka.

• Dino78

Klistermärken, nyckelringar, studsboll, leksaksbil...
    Sån där automat där man stoppar i en femma och får ut en del grejer...det blir 120:- för en kalender
    Brukar ju finnas såna här affärer där allt kostar 10:- som man kan hitta massa kul i.
    På godisfronten så finns det ju tuggummin och såna här små Haribo-påsar med mininappar och sånt i för en krona. Eller klubbor.

• Vanilj

TACK FÖR ALLA SVAREN!
    Mina flickor är 3år 4mån och 1½år.

• barbedos

Vi har köpt lite större paket som vi sedan delat upp i smä.
    Tex leksaks mat. Pärlor, billigare dockor mm.

• Jessica24

Ett år gjorde jag en sådan till min sambo och det var jättekul, men lite svårt att komma på grejer att lägga i.

1. Chokladpengar
    2. Klistermärken
    3. Ring
    4. Klisterörhängen
    5. Tablettask
    6. Pepparkaka med deras namn i glasyr
    7. Bokmärke
    8. Pixi-bok (finns väl fortfarande på typ Konsum osv)
    9. Hårsnuddar
    10. Chokladtomte
    11. Nyckelring
    12. Kritor
    13. Penna
    14. Kramdjur (ett litet)
    15. Mini-pussel
    16. Block
    17. Badskum/badbomb
    18. Liten handduk (sådan som veklar ut sig då man lägger den i vatten)
    19. Rolig tandborste
    20. Studsbollar
    21. Strumpor (med t.ex. Disneymotiv)
    22. Kylskåpsmagnet
    23. Pennskrin
    24. "Välja" ett litet större paket under granen (örngott, docka, DVD-film)

/Jessica24

• Frun i huset

Vi har gjort så att det i varje paket finns en liten tomte/ängel/stjärna el dyl. som vår dotter får hänga i sin lilla adventsgran. Saker som vi återanvänder år efter år. Sen byter vi ut, lägger till saker för att få lite omväxling + att det ibland finns med saker som hon får behålla och ibland lite godis. Lillasyster är för liten än men det blir väl samma sak för henne nästa år...

Tycker det är lite onödigt att köpa en massa småsaker som ändå bara ligger och skräpar efter ett litet tag och att ge dem godis varje dag känns också fel. Men på det här sättet blir det en fin liten tradition och så blir det mysigare och mysigare i granen ju närmare jul man kommer!

• Jessica24

Frun i huset
    Nä, inte ska man ge dom godis varje dag. Tycker dock inte att det är fel att ge dom en adventkalender med choklad i, sådana man köper för 10 kr i affären.
    Men varje lördag kan dom ju få något litet.

/Jessica24

• Vanilj

frun i huset: det var ju smart! Jag tänkte också på det man kanske köper en massa smågrejor som bara ligger och skräper därför tänkte jag om man kunde köpa något annat.

Jag hörde om att det var några som hade köpt bokmärken man kanske ska köpa en sånt album till bokmärken och så kan dem få ett bokmärke varje dag och samla dem i sitt album.

Ja eller så kanske man ska köpa julpynt som dem kan hänga i julgrannen det låter ju roligt!

• LoBe

Jag och min bror fick sådana kalendrar när vi var små och det vara ofta små grejer och kanske någon lite större på adventsdagarna och julafton.
    Vi fick tex utspritt under månaden, en figurer till en julkrubba. Själva krubban och Jesusbarnet fick vi tillsammans på julafton.
    Sen fick vi olika små julpyntsgrejer, sudgummin bokmärken mm

Sambon fick en sådan av mig förra året coh ska få en i år och han ska få nyttosaker. Dvs sånt som han ändå skulle ha...tex schampo, reflex...till små barn kan man ju lägga i roliga tvålar mm.

Lycka till.
    LoBe

• Cakar

Frun i huset: JAg gillar inte bar ditt nick utan även dina förslag till kalendern. Ska genast kolla var vi hittar små granar... Funderade redan förra året på om de skulle ha varsin liten gran på rummen men det blev inte av...

jessica24:Har även kopierat din lista Att ha med till butiken

De färdiga påsarna var kul de 3 första åren men ni uppskattas de inte av ungarna att ALLTID få en linjal, samma sudd som förra julen osv

Tack för bra tips och tack VAnilj för en bra tråd

Svar på tråden Ni som köper julkalender där man ska köpa saker och lägga in i dem..